Har arbejdet med at optimere min webshop og er gået på en måned fra en konverterings procent på 0,5 til 2 % men nogle der har flere ideer til at optimere siden?
Det kommer bl.a. an på hvad du allerede har gjort og hvilken målgruppe du gerne vil henvende dig til. :) Har du f.eks. lavet en strategi for, hvordan du vil sælge dine varer?
Noget af det, der falder mig i øjnene, er at alle produkter ligger under scroll-linjen. Det betyder, at kunde skal "lede" efter varen. Historien bag varerne er vigtige, men det vigtigste er jo at sælge produkter :) Kunden skal helst ikke nå at tænke, før ordren er blevet placeret ;)
Pas også på at du ikke bliver straffet på duplicate content i produktbeskrivelsen. Det straffer din SEO.
Kontakt mig gerne, hvis du vil have uddybet mine kommetarer på mail: anita@farosmarketing.dk
Det kommer bl.a. an på hvad du allerede har gjort og hvilken målgruppe du gerne vil henvende dig til. :) Har du f.eks. lavet en strategi for, hvordan du vil sælge dine varer?
Noget af det, der falder mig i øjnene, er at alle produkter ligger under scroll-linjen. Det betyder, at kunde skal "lede" efter varen. Historien bag varerne er vigtige, men det vigtigste er jo at sælge produkter :) Kunden skal helst ikke nå at tænke, før ordren er blevet placeret ;)
Pas også på at du ikke bliver straffet på duplicate content i produktbeskrivelsen. Det straffer din SEO.
Kontakt mig gerne, hvis du vil have uddybet mine kommetarer på mail: anita@farosmarketing.dk
Arbejder på at der ikke er så meget mellemrum ved fx menuen, som skulle løses det, at man skal scrolle en masse. Er obs på det med historie om produkterne og mange tekster er meget ens på siden så det vil jeg kigge på.
For at optimere billederne mere kan jeg se jeg både kan udfylde title, billedetekst, alt tekst og beskrivelse, Hvad er hvad og hvad er forskellen?
Har du f.eks. lavet en strategi for, hvordan du vil sælge dine varer?
Hej
Jeg ved at det lyder kedeligt men Anita har fat i noget meget væsentligt her - optimering af din shop og din konverteringsrate kræver at du er enorm skarp her.
Jeg er selv lidt "nørd" og jeg foretrækker også at "rode" med teknikken - men det er ikke der du skal starte. Det du skal starte med er din startegi for hvordan du vil sælge dine varer - og her er det ikke nok at sige "på nettet" - tænk på hvem dine potentielle kunder er, er det f.eks fraflyttere fra Thy? Er det mænd, kvinder, hvor gamle er de, og i hvilke sammenhæng køber de?
Du vil opleve at når du er blevet skarp på det, så er der nogle ting der giver sig selv på siden, og omkring markedsføringen i øvrigt.
Har du f.eks. lavet en strategi for, hvordan du vil sælge dine varer?
Hej
Jeg ved at det lyder kedeligt men Anita har fat i noget meget væsentligt her - optimering af din shop og din konverteringsrate kræver at du er enorm skarp her.
Jeg er selv lidt "nørd" og jeg foretrækker også at "rode" med teknikken - men det er ikke der du skal starte. Det du skal starte med er din startegi for hvordan du vil sælge dine varer - og her er det ikke nok at sige "på nettet" - tænk på hvem dine potentielle kunder er, er det f.eks fraflyttere fra Thy? Er det mænd, kvinder, hvor gamle er de, og i hvilke sammenhæng køber de?
Du vil opleve at når du er blevet skarp på det, så er der nogle ting der giver sig selv på siden, og omkring markedsføringen i øvrigt.
//Morten
Er med på at man skal kende sin målgruppe, men det kræver nogle salg før jeg kan se hvem der køber hos min webshop, eller hvad tænker du?
Nu har jeg kun set shoppen på min mobil, men har umiddlebart følgende forslag:
1: Logoet virker ret 'hjemmelavet' og kan signalere at siden ikke er så seriøs?
2: I toppen af mobil siden står der £ 0 dkk, og det virker som en fejl? Det øverste på siden burde være dit logo eller en navigation eller lign.?
3: Du har nogle flotte naturfotos til dine kategorier, men jeg tror det ville fungere bedre med nogle flotte fotos af selve produkterne i katagorien?
4: Dropdown menuen's default værdi er 'select a page' men burde nok oversættes til dansk.
5: Handelsvilkår siden virker ikke.
Der er sikkert flere ting du kan arbejde på, men nu er der lidt at gå i gang med 😜
Omkring billederne så tror jeg du har ret i at det vil være flot med produkterne ude i naturen, eller på et flot køkkenbord.
Dit logo er også sjovt, sødt og meget 'hyggeligt' - hvilket kan fungere rigtigt godt med din målgruppe, men personligt synes jeg der ligner 'clipart' fra word eller lign. Men det er jo en smagssag 😆