Hej jeg har lige et spørgsmål som jeg håber at der er nogen dygtige mennesker der kan svarer på! Jeg vil rigtig gerne starte min egen online tøj butik, ligesom ASOS osv. Dog vil jeg gerne gøre det på den måde at jeg, køber tøj fra fx. Urban Outfitters eller Adidas også sælger det videre. Men hvordan skal jeg kunne få det til at hænge sammen økonomisk? Altså købe det til den pris som det koster også sælge det igen så jeg også selv tjener penge? Og er det lovligt at sælge videre? Skal man bare lave en "aftale" med dem der sælger tøjet eller er jeg helt galt på den? Det lyder sikker som et dumt spørgsmål men blev nød til at spørger. |
Jeg ved at Adidas har strenge krav for at blive forhandler og en stor volume det siger sig selv, men der er muligheder for at købe udgået varer og sælge det videre, jeg tvivler lidt på den økonomiske gevinst ved det.
Det vil kræve en meget stor kapital at skulle konkurrere med eksempelvis ASOS og de andre store på marked. Det ville være nemmere(ikke nemt, men nemmere) at finde en niche indenfor tøj og tøjmærker at sælger. Det ville ALDRIG kunne betale sig at købe det til "den pris det koster og sælge det igen" for hvorfor skulle forbrugeren ikke så bare købe det, ved samme forhandler du køber af.
Men indenfor EU skal du ikke have nogen aftale for at have lov til at sælge produkter.
Jeg kan skaffe dig mærker som ikke mange i DK sælger, volumen er også til at overkomme, tøjet er lidt over i samme kategori som Adidas uden helt at være det. Såsom American Apparel mm.
Hvis det skulle have interesse så skriv din mail, så kontakter jeg dig.