Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oversættelse af amerikanske varedeklarationer til dansk - hvordan?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Jan 16
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Jeg sidder og skal oversætte en række amerikanske produkters ingredienser til dansk, dog er jeg stødt på et problem.. Mange af de forskellige ingredienser som salt og sukker kan jeg nemt oversætter, det er jo klart.

Mit problem er at ingredienser som 'nitrite curing salt' har jeg ingen anelse om, hvad skal oversættes til, samt en række andre ingredienser. Er der nogen som tilfældigvis kender en guide, som oversætter disse ord, eller hvad kan man ellers gøre? Jeg sidder her og er desparat for at komme videre med opgaven, så jeg håber der er nogen af jer der kan hjælpe! Mange tak

- Daniel

Fra København
Tilmeldt 8. Oct 14
Indlæg ialt: 412
Skrevet kl. 14:19

For det bedste resultat vil jeg nok anbefale at du betaler en professionel til at oversætte. Hvis du ikke selv kan vil der jo komme fejl i din danske tekst.

Jeg ved heller ikke lige hvad "nitrit hærdning salt" betyder...

Tilmeldt 21. Jan 16
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 14:34

Det er jo lige det. Men det kan godt være jeg skal have noget professionel hjælp. God fredag :)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12924
Skrevet kl. 19:37

Du kan altså ikke bare oversætte en Amerikansk varedeklaration, da de ikke har samme skræppe krav til varedeklarationer som vi har i Danmark / EU, ergo kan der sagtens være stoffer som de ikke angiver på deklarationen.

'nitrite curing salt' = Nitrit saltlage.  kan du ikke oversætte til noget brugbart, da du ikke har en chance for at vide hvad denne nitrit saltlage består af. 

Fra København
Tilmeldt 12. Apr 11
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 21:32

Selvom jeg intet aner omkring varedeklaration m.m så er det måske et forsøg værd at høre om mulighederne hos GS1 ... GS1 koster dog kassen men mon ikke de kan henvise til et eller andet .. 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)