Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Samarbejde med konkurrenterne???

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Randers
Tilmeldt 3. Sep 08
Indlæg ialt: 367
Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Er der nogen af jer herinde der har erfaring med at indlede samarbejde med nuværende eller kommende konkurrenter??

Grunden til at jeg spørger er at jeg har et nyt koncept i tankerne inden for pakkerejser til et bestemt målgruppe som indeholder et par ’’elementer’’ for at det giver mening. Nogen af ’’elementerne ’’ er ikke udfordring at få samarbejde med. Den vigtigste ’’element ’’ som giver mening med det hele, er der nogle få her i DK som er officielle forhandler/agenter af.

På den ene side vil jeg være direkte konkurrent og vil kunne gøre det billigere men på den anden side vil konkurrenterne kunne tage denne model til sig og dermed overhale mig.

Input og gode råde søges hvordan jeg kan komme videre med konceptet, da det hele afhænger af denne ene ’’element ’’

På forhånd tak

Mvh. ET

Fra Randers
Tilmeldt 3. Sep 08
Skrevet kl. 10:57

Hej Aminoer

Jeg ved ikke om jeg har formuleret mig rigtigt da det ikke er en af mine stærkeste sider

Eller spørger jeg måske mærkeligt?

Kunne være rart at få inputs hvis andre har stået i samme situation men måske indenfor andre brancher

På forhånd tak og go weekend Smile

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 11:47

Hejsa

Tjah... jeg forstår ikke helt hvad det er du spørge om - men hvis jeg blot kigger på overskriften "Samarbejde med konkurrenterne" - så ja det kan man da sagtens.

Jeg har flere gange både ageret og benyttet underleverandører som jeg vel egentlig er konkurere med i flere sammenhænge - det kræver selvfølgelig at man har aftalerne på plads med det giver jo lidt sig selv.

Jeg kunne f.eks aldrig drømme om, i situationer hvor jeg virker som underleverandør, at handle direkte med den slutkunde - her ved vi jo allesammen godt at det gør man kun én gang, herefter er det slut med at fungerer som underleverandør.

Gav det svar på dit spørgsmål ?

//Morten

Fra Randers
Tilmeldt 3. Sep 08
Skrevet kl. 13:47

Morten Hjorth Nielsen:

Hejsa

Tjah... jeg forstår ikke helt hvad det er du spørge om - men hvis jeg blot kigger på overskriften "Samarbejde med konkurrenterne" - så ja det kan man da sagtens.

Jeg har flere gange både ageret og benyttet underleverandører som jeg vel egentlig er konkurere med i flere sammenhænge - det kræver selvfølgelig at man har aftalerne på plads med det giver jo lidt sig selv.

Jeg kunne f.eks aldrig drømme om, i situationer hvor jeg virker som underleverandør, at handle direkte med den slutkunde - her ved vi jo allesammen godt at det gør man kun én gang, herefter er det slut med at fungerer som underleverandør.

Gav det svar på dit spørgsmål ?

//Morten

Hej Morten

Tak for dit svar :-)

Min tanke var at etablere aftaler med konkurrenterne som kunne levere det ''element'' jeg mangler men spørgsmålet er om de vil gå med til det.

Efterfølgende har jeg tænkt over det da jeg var ude og gå og tror jeg har fundet en muligvis løsning

Her vil jeg stadigvæk være i konkurrence med andre aktører på markedet men ikke i direkte konkurrence

Go weekend 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)