I det omfang det er videreuddannelse og naturligvis relevant ja - i det omfang det er ny viden/uddannelse som udgangspunkt nej - Jeg svarer ud fra du har CVR - ellers hvis det er som privatperson CPR så generelt nej med mindre du kan påvise helt direkte sammehæng og KUN sammenhæng med en bestemt honorargivende direkte indtægt og så fratræk i den - men som CPR - meget store dokumentationskrav
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
ja jeg har cvr - Jeg vil mene det vil falde ind under kategorien videreuddannelse.
hvad er egentlig konsekvensen hvis man trækker noget fra som skat vurderer som ikke fradragsberettiget?... f.eks. hvis jeg nu trækker pluralsight.com fra i skat (jeg mener det er ca. 5000,- pr. år) - og så kommer skat og siger det tror vi ikke du kan bruge til noget, du er ud på at snyde!
næppe det store andet end de tager det ud af omkostningerne - ellers skulle de sige groft misbrug og det TROR jeg ikke her uden dog at kende kurset osv
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Videreuddannelse intet fradrag. Efteruddannelse, ajourføring af eksisterebåde viden mv giver fradrag
Groft misbrug - mon ikke der tænkes på grov uagtsomhed og forsæt......
jo selve svaret er vi enige om jo grov uagtsomhed og forsæt er givet det korrekt ord - men måske nok heller ikke det der stikker i øjnene uden at kende det præcis formål og sammenhæng