Jeg står og vil gerne gå i gang med en masse forskellige ting og sager, ting på nettet og ting i virkeligheden. Men som vi alle ved kræver det en god idé, forståelsen for at tjene penge og profitere og se hvor pengene kan tjenes, forstå sig på virksomhedsdrift osv osv i en lang uendelighed. Men ja jeg er på overførselsindkomst så jeg kan ikke selv dedikere mig selv 100% og stoppe på min kontanthjælp, men det er selvfølgelig planen senere hen. Kontanthjælp rammer jo et økonomisk loft før eller siden, selvom det er gode penge jeg har nu trods alt. Okay nok om min egen økonomi og liv. Jeg bliver nok nødt til at få andre til at stifte firmaet/erne, men vil prøve at styre det selv indtil jeg ser om det kan afløse min kontanthjælp. Det ved man jo ikke hvor langt tid det tager. Hvor langt kommer man med 10.000 kr 20.000kr osv? Okay mit budget ligger måske på lad os sige 20.000kr til at starte med og starter HELT fra bunden. Hvor meget website som feks massageguide.dk , Amino.dk for den sags skyld, Betxpert.dk , odds1.dk ? Jeg kender ikke økonomien bag. Men det vil forskellige der arbejder med websites selvklart gøre. Give mig et budget, og fortælle mig hvad der skal igennem af clicks og kunder for at få det til at give overskud. Men jeg mangler nogle sparringspartnere og ansatte/medarbejdere. Men jeg har et meget begrænset budget til at starte med. Så hvad er der af billig arbejdskraft i Danmark pt? Jeg ved godt at små opgave kan udliciteres til udlændinge på nettet, som så kan lave små freelanceopgaver, men hovedarbejdet skal jo helst ske i det land man bor og opholder sig i. Hvis jeg havde nogle venner der havde fritid og var arbejdsløse havde jeg fået dem til at lave så meget som muligt. Okay det bliver nok ikke tip-top professionelt, men billigt. Jeg har også hørt om iværksætterkontorer hvor flere unge iværksættere, ligesom pokerspillere, har slået sig sammen og arbejder på et eller andet fælles kontor på en hyggelig og fed måde. Der kunne man feks også finde nogle. Og så er der udlændinge etc der ofte gerne arbejder for små penge, dvs primært sort. Men jeg kan også vælge løsningen der hedder: Du laver noget for mig, jeg hjælper dig med noget andet. Feks havearbejde eller hushjælp eller flytning osv. Hvad gør i andre når pengene er små men ambitionerne store? Det drejer sig om at starte forskellige websites op med dansk og udenlandske endelser feks .dk og .net .biz . .com. Jeg har en række spændende idéer som jeg håber der er penge i. |
Hejsa Isaac
Den billigste løsning er at få tingene lavet rigtigt første gang. Hvis du vil tjene penge på nettet, så skal du fremstår "Skarp" - her er det ikke ligesom med Syltetøj - at det er det hjemmelavede der er det bedste.
At få lavet en professional hjemmeside eller webshop idag er ikke særligt kostbart, priserne for en professionel løsning starter her ved en 5-10K for at komme igang - skal du derimod ud og have udviklet en løsning så bliver det naturligvis noget dyrere, men her bør du, som udgangspunkt, også allierer dig med nogle professionelle.
En anden mulighed for dig kunne måske så være selv at prøve at blive "en af de professionelle" der er mange gode online kurser og How-to videoguides på nettet, og hvis du f.eks gerne vil igang med at bygge hjemmeside, så prøv at tage nogle af disse kurser og lær undervejs - når det så kommer til det med at få tingene til at se fornuftige ud, så er det en god idé at allierer dig med en designer, her kan du måske godt finde en dygtigt i udlandet der kan hjælpe til en prise mellem 20-30 $ i timen - du kan selvfølgelig også prøve at finde en dansk, med de dygtige danske designere får du ikke for 200 kr i timen.
Anyway, så held og lykke med det
//Morten