Hej! Jeg vil gerne komme i kontakt med nogen der har brugt Iværksætterkonto ordningen (http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2064167). Så vidt jeg kan læse fra skat så kan overføre op til 250.000 til en konto, der kan trækkes fra min topskat. Mine spørgsmål går på jeres evt. erfaringer med - Hvordan det fungerer rent praktisk? Er det bare at overføre, og så når årsopgørelsen kommer, hævde sit fradrag? - Erfaringer med brug af midler på kontoen -> fra hvornår har i brugt pengene, sideløbende med igangværende anden ansættelse etc. På forhånd tak! Martin |
Rent praktisk oprettes den i en bank på en speciel iværksætterkonto og denne bank indberetter den til skat og derved kommer fradraget (rente er alm kapital indkomst som jeg husker det) -Fradrag er er ca op til 52,5% værd (topskat dog ikke bruttoskat naturligvis) og ja op til 250.000 forudsat din indtægt er stor nok og jo kun de 52,5 værd i det omfang det også ligger i topskatte delen så det er jo væsentligt at det hele kan holdes i topskatte delen af indtægten ved indbetaling
ved brugen siden er der ikke fradrag for afskrivninger osv hvorved skatten af indtægten der naturligvis fremkommer
vh John H