Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Iværksætterkonto

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Feb 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg vil gerne komme i kontakt med nogen der har brugt Iværksætterkonto ordningen (http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2064167). Så vidt jeg kan læse fra skat så kan overføre op til 250.000 til en konto, der kan trækkes fra min topskat. Mine spørgsmål går på jeres evt. erfaringer med

- Hvordan det fungerer rent praktisk? Er det bare at overføre, og så når årsopgørelsen kommer, hævde sit fradrag?

- Erfaringer med brug af midler på kontoen -> fra hvornår har i brugt pengene, sideløbende med igangværende anden ansættelse etc.

På forhånd tak!

Martin 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46691
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:38

Rent praktisk oprettes den i en bank på en speciel iværksætterkonto og denne bank indberetter den til skat og derved kommer fradraget (rente er alm kapital indkomst som jeg husker det) -Fradrag er er ca op til 52,5% værd (topskat dog ikke bruttoskat naturligvis) og ja op til 250.000 forudsat din indtægt er stor nok og jo kun de 52,5 værd i det omfang det også ligger i topskatte delen så det er jo væsentligt at det hele kan holdes i topskatte delen af indtægten ved indbetaling

ved brugen siden er der ikke fradrag for afskrivninger osv hvorved skatten af indtægten der naturligvis fremkommer

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Feb 16
Skrevet kl. 20:47
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:55

martininho:
Det jeg er usikker på lige nu er hvor mange penge der skal bruges ved etablering af enkeltmandsvirksomhed (hvis der nu ligger et krav til det) på diverse inventar/kontor.
ingen krav - ud over hvad du selv i budget kan regne ud som budget til de ting- 

Se evt her om forskel på virksomhed og selskab http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html 

og overvej evt min E-bog og paperback Selvstændig som har både virksomhed og selskabers stiftelse - skat - moms - regler osv med

god vind med projektet i alle fald

vh John Hannover

Tilmeldt 16. Feb 16
Skrevet kl. 21:08

Tak John. Har du evt. en henvisning på hvad indskudte midler kan bruges til? Jeg forstår at indkøb af diverse kontorartikler er ok, så som computere og programmer. Men hvad med rejser/hotel/adgang til konferencer etc.? nogen idé?

mvh

martin

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:27

Jeg mener da bestemet at pengene kan bruges til dækning af alle former for fradragsberettigede udgifter - drifstudgifter og aktiver - også løn og husleje. Det du nævner er formentlig fradragsberettigede udgifter men det kan jeg ikke sige sikkert - og der kan også være ting som anvendes i hjemmet og derfor har privat anvendelses del så som computer hvor momsen kun delvist kan fratrækkes - og ditto med fortæring osv - Jeg kan ikke svare på hver enkelt udgift  - men evt henvise til min bog FRADRAG som har en masse fradrag med og alle de som er med som fradragsberettigede kan iværksætter konto penge bruges på http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/fradrag.html 

vh John Hannover

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)