Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fakturere i 2007, modtage pengene i 2008 - Hvordan i forhold til SU?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

Jeg starter på min kandidatuddannelse til februar og vil derfor modtage SU det meste af 2008. Pga. af su-reglerne, må jeg maksimalt tjene ca. 80.000.- ved siden af su'en i 2008 og i den forbindelse er jeg løbet ind i et problem.

Jeg har netop sendt fakturaer afsted på omkring 50.000.- sammenlagt, men forventer ikke at få pengene ind på kontoen før efter nytår. Dermed vil indkomsten vel blive medregnet til virksomhedens overskud for 2008 - og dermed have indflydelse på min su?

I såfald har jeg jo tjent over halvdelen af det beløb som jeg må tjene i 2008, allerede før året er begyndt! 

Derfor vil jeg høre om det er muligt at efterpostere fakturaindbetalingerne i mit 2007-regnskab når jeg modtager pengene i løbet af januar, således at de ikke kommer til at få indflydelse mine muligheder for at få SU i 2008?

Mvh. 

Mathis

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 21:32

Hejsa

Du har vist ikke det store problem. Hvis fakturaerne er sendt i 2007 er det også året hvor de skal føres i regnskabet. Altså det er det år hvor indtægten er genereret der gælder og ikke året hvor pengene kommer ind.

Mvh Peder 

Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:22

Hej Peder

Tusind tak for dit hurtige svar.
Det var lige hvad jeg håbede på :)

Mvh

Mathis

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06