Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg kage

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Feb 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen

Jeg har en hobbybutik, og har et godkendt køkken, dog er det ikke et moms registreret firma, da jeg ikke sælger over for 50000 kr. på nuværende tidspunkt. Jeg er en nybegynder, derfor er jeg i tvivl om jeg skal betale sukkerafgift, når jeg køber chokolade eller fondant i Tyskland eller Holland.
Tak for svar :-)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46628
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:43

Det er ikke hobby - det er erhverv bare uden momsregistrering og dermed vil jeg da klar mene du SKAL registreres for punktafgift for erhvervsmæssig import af disse produkter

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Feb 16
Skrevet kl. 12:59

10000 tak for svar

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12923
Skrevet kl. 18:19

Når du importere fødevare fra udlandet, skal du have tilladelse af fødevarestyrelsen til import.  Det er helt rigtigt som john skriver at du skal registreres for punkafgift hos SKAT, om du kan blive det uden at blive moms reg. er jeg i tvivl om.  Husk at der også er punkafgift på nødder hvis du skulle finde på at importere dem.

Husk i øvrigt på at de 50.000 DKK er omsætningen i løbet af en 12 måneder periode, så snart du kan se at du vil komme over de 50.000 DKK inden for 12 måneder skal du lade dig moms reg.

Hvis du er nybegynder hvorfor er det så du vil importere chokolade og Fondant ?? Import i små mængder vil nok aldrig kunne betale sig.  

Tilmeldt 4. Apr 14
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 18:55

Hvad er det for noget sludder??