Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg kage

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Feb 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen

Jeg har en hobbybutik, og har et godkendt køkken, dog er det ikke et moms registreret firma, da jeg ikke sælger over for 50000 kr. på nuværende tidspunkt. Jeg er en nybegynder, derfor er jeg i tvivl om jeg skal betale sukkerafgift, når jeg køber chokolade eller fondant i Tyskland eller Holland.
Tak for svar :-)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46628
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:43

Det er ikke hobby - det er erhverv bare uden momsregistrering og dermed vil jeg da klar mene du SKAL registreres for punktafgift for erhvervsmæssig import af disse produkter

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Feb 16
Skrevet kl. 12:59

10000 tak for svar

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12923
Skrevet kl. 18:19

Når du importere fødevare fra udlandet, skal du have tilladelse af fødevarestyrelsen til import.  Det er helt rigtigt som john skriver at du skal registreres for punkafgift hos SKAT, om du kan blive det uden at blive moms reg. er jeg i tvivl om.  Husk at der også er punkafgift på nødder hvis du skulle finde på at importere dem.

Husk i øvrigt på at de 50.000 DKK er omsætningen i løbet af en 12 måneder periode, så snart du kan se at du vil komme over de 50.000 DKK inden for 12 måneder skal du lade dig moms reg.

Hvis du er nybegynder hvorfor er det så du vil importere chokolade og Fondant ?? Import i små mængder vil nok aldrig kunne betale sig.  

Tilmeldt 4. Apr 14
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 18:55

Hvad er det for noget sludder??
Hvordan kan du udelukke hobby? Om der er tale om hobby eller erhvervsmæssig virksomhed set ud fra et skattemæssigt spørgsmål kræver vel lidt dybere kendskab end bare det at sælge kage...

At der indføres afgiftspligtige varer fra udlandet har intet med dette at gøre. Det ene er et spørgsmål om statsskatteloven - det andet et spørgsmål om registreringspligt for punktsfgifter.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46628
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:25

mrjjensen:
Hvad er det for noget sludder?? Hvordan kan du udelukke hobby? Om der er tale om hobby eller erhvervsmæssig virksomhed set ud fra et skattemæssigt spørgsmål kræver vel lidt dybere kendskab end bare det at sælge kage...
små slag små slag venlige mand

Det kan jeg som heller ikke 100% hvis det kun er ud fra skat - men jeg læser det som noget der trods alt - med import af div råvarer fra udlandet - lyder som erhverv OG tror faktisk mange bare mener, at når det ikke er så stort, så er det hobby som udgangspunkt

Her lægger jeg jeg så til, at trådstarter vel netop nævner hobby lidt ud fra, at så gælder andre regler end for erhverv, også i forhold til punktafgift og vel fødevarekontrol osv

Kageproduktion til salg vil som udgangspunkt være erhverv - i forhold til punktafgift OG fødevarekontrol osv. Det ændre "hobby" tanken ikke på.

Hobby KAN det da godt være skattemæssigt her, og i så fald hvis skat dømmer det, så er der ikke fradrag for et eventuelt underskud.

Jeg ville ikke tale om det som hobby hvis det er noget man laver med salg som hovedsigte - og det ikke er et biprodukt af ens hobby.

Jeg ville udgå fra erhverv og ret til fradrag for evt underskud indtil andet var bevist, og med import af råvarer fra udlandet lyder projektet som et med en rimelig økonomisk risiko og størrelse og så synes jeg det lyder seriøst nok til, at jeg siger - det lyder ikke som en hobby - og i alle fald - punktafgiftspligtigt og fødevarekontrol osv pligtigt som var det fuldt erhverv.

OM import af chokolade og fondant betaler sig her - vil jo så afhænge af størrelsen på den påtænkte produktion

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Feb 16
Skrevet kl. 22:43

Det er en lille butik som sælge kager efter bestilling til konfirmations eller til bryllup. Jeg har et arbejde på 30 timer i andre sted. Jeg køber fondant i Holland eller i grænse butik.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12923
Skrevet kl. 23:19

ksena:
Jeg køber fondant i Holland eller i grænse butik.

Uanset hvor du køber din vare i udlandet, skal du have tilladelse til import af fødevare!  Skal du betale punkafgift oveni den pris du betaler i grænsebutikkerne vil det formodentlig ikke kunne betale sig, da du også skal betale dansk moms.

Tilmeldt 16. Feb 16
Skrevet kl. 08:40

Ok, tak for svar RavnSmile

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)