Hvad er det for noget sludder?? Hvordan kan du udelukke hobby? Om der er tale om hobby eller erhvervsmæssig virksomhed set ud fra et skattemæssigt spørgsmål kræver vel lidt dybere kendskab end bare det at sælge kage...
små slag små slag venlige mand
Det kan jeg som heller ikke 100% hvis det kun er ud fra skat - men jeg læser det som noget der trods alt - med import af div råvarer fra udlandet - lyder som erhverv OG tror faktisk mange bare mener, at når det ikke er så stort, så er det hobby som udgangspunkt
Her lægger jeg jeg så til, at trådstarter vel netop nævner hobby lidt ud fra, at så gælder andre regler end for erhverv, også i forhold til punktafgift og vel fødevarekontrol osv
Kageproduktion til salg vil som udgangspunkt være erhverv - i forhold til punktafgift OG fødevarekontrol osv. Det ændre "hobby" tanken ikke på.
Hobby KAN det da godt være skattemæssigt her, og i så fald hvis skat dømmer det, så er der ikke fradrag for et eventuelt underskud.
Jeg ville ikke tale om det som hobby hvis det er noget man laver med salg som hovedsigte - og det ikke er et biprodukt af ens hobby.
Jeg ville udgå fra erhverv og ret til fradrag for evt underskud indtil andet var bevist, og med import af råvarer fra udlandet lyder projektet som et med en rimelig økonomisk risiko og størrelse og så synes jeg det lyder seriøst nok til, at jeg siger - det lyder ikke som en hobby - og i alle fald - punktafgiftspligtigt og fødevarekontrol osv pligtigt som var det fuldt erhverv.
OM import af chokolade og fondant betaler sig her - vil jo så afhænge af størrelsen på den påtænkte produktion
vh John Hannover