Jeg synes du blander ting sammen. Det er stiftet af dit holding som du skriver, og det tegnes jo så af f.eks. en direktør - stiftet af og tegnes af er to helt forskellige ting
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Det virker lidt forvirende for mig, med alle de nye begreber – men jeg bliver klogere :)
1. Hvor skal jeg være opmærksom i vedtægterne/stiftelsen for datter IVS ? – Skal jeg blot skrive det som jeg gjorde, da jeg stiftede mit Holding IVS bortset fra, at jeg skal skrive at anparterne 100% ejes af Holding IVS og IKKE mig selv som person.
Stiftelse er gennemgået i detaljer synes jeg i http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/selvstndig.html jeg kan ikke lige overskue HVOR de skal skrive hvad sådan i hovedet men ja stifter er holding og ejer er holding - også til off. ejerregister og tegningsret er direktør (hvis det er det du ret naturligt vælger)
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Det skal være en person, som tegner eller rettere kan skrive under og bestemme over selskabet på selskabets vegne, iøvrigt ud fra de rammer, som generalforsamlingen/bestyrelsen udstikker.
Ejerforhold m.v. fremgår normalt ikke af et selskabs vedtægter, men skal fremgå af selskabets ejerbog, som er lovpligtig, samt i Det Offentlige Ejerregister.