Jeg tænker lidt på at starte en affiliate side. Jeg vil gerne gøre det nemmere for iværksættere at finde en leverandør. Jeg vil så leve på reklamer, så iværksætterne ikke skal op med nogle penge.
Det eneste problem jeg kan se lige nu er, at få nogle leverandøre på siden. Tror i det bliver et problem? Og er der andre problemer jeg har overset?
at få leverandører på siden tror jeg ikke bliver svært - ihvertfald så længe det er gratis - du kan måske også på sigt få leverandører til at betale, det virker mage steder, men det kræver nok at du har lidt trafik først.
mht at leve af reklamer, så bliver det nok vanskeligere - udover Google og Facebook, så er der ikke mange der har en økonomisk sund forretning finansieret på reklame indtægter fra deres side - så jeg tror, hvis jeg skal være ærlig, at du skal kigge på om og hvornår du kan få leverandørerne til at betale for at være med
Til at starte med vil jeg gerne gøre det lettere for iværksættere at finde leverandører, da jeg selv har haft problemer med at finde en. Så det behøver ikke at blive en stor forretning i starten.
Ang intægter, hvad tror du så virksomheder er villige til at betale?
Er der ikke også nogle firmaer der har affliliate marketing plan, så man bliver betalt hver gang man skaffer dem en kunde. Har du/i nogle erferinger med det?
Hvordan er reglerne med CVR. Jeg mener jeg har læst at man ikke behøver indtil man kan se man vil nå en omsætning på 50.000. Er det rigtig, også selvom man er under 18??
Vi er nogle der forsøger at opnå en 12-13 timers fakturerbart arbejde idag ;-) Derfor tager det lige lidt tid før jeg får tid til at tjekke Amino trådende..
Lidt søgning på Amino kunne også have svaret dig på dette.
Der er et maks indkomst for personlige mennesker, at man på omsætte optil 50.000 kr. på en 12 måneders periode.
Så tror du at du på noget tidspunkt tror du kommer tæt på, så skal du lade dig registrere.
Husk du stadig skal føre regnskab - så brug fx Dinero eller Debitoor til det. Til dit formål er de nok de bedste.
Er der ikke nogle forskel om jeg er under 18? Altså jeg tænker på hos Google adsense.
Jeg må erkende at jeg ved ikke ret meget om problemstillingen når man er under 18. Der må du spørge klogere mennesker, fx John Hannover eller en af de andre drenge der er skarpe på den slags.