er rimelig sikker på at bilforhandleren er momsregistreret. foreningen er vel momsregistreret når den har et cvr nummer?
Bilforhandleren er helt sikker momsregistreret, men du kan jo for en sikkerheds skyld tjekke via Skat's tastselv (der er løsning under momsfanen som hedder "tjek danske momsnumre")
Om foreningen er momsregistreret må du jo selv vide, hvis det er "din" forening?
Jeg har en forening, hvordan gør jeg for at kunne trække momsen fra købet på denne til foreningen?
Først og fremmest skal du lige have sikkerhed for begge parter er momsregistrerede, hvis ikke så er der under ingen omstændigheder fradrag for købsmoms.
Dernæst er det næste krav at fakturaen fra bilforhandleren er udstedt direkte til "din" forening, jeg forstår på dit oprindelige indlæg at det er dig personligt som har købt den? Du må som udgangspunkt ikke eje scooteren, da du som privatperson ikke har fradrag for købsmomsen og ej heller kan fakturere med salgsmoms til foreningen.
Til sidst (hvis ellers de 2 ovenstående punkter er på plads) skal du finde ud af om foreningen overhovedet har fradrag i købsmomsen. Det kræver at scooteren er indkøbt og anvendes til et momspligtig formål. Så du skal stille dig selv (foreningen) spørgsmålet hvorfor den har købt scooteren, hvis det er til brug for foreningens momspligtige leverancer ja så burde du også kunne få fradrag for købsmomsen.