Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad vil en udvikler sige

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Feb 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Er ved at starte en virksomhede som fra starten vil råde over en kapital på 4 til 5 millioner, der forventes ca. kr. 200.000 i underskud de første 12 mdr. pr mdr. (5 Ansatte)

Vi forventer overskud i 2018 på ca. 4 millioner

Jo laver en løn omkostning der kan være til at starte med jo før kan vi komme på markedet, og jo før kan vi tjen penge.

Alle skal naturligvis ha løn, personligt vil jeg kun få 60% af den løn som jeg relt skulle ha som leder af virksomheden. Jeg vil derfor kun få kr. 25.000 i løn men ejer også 30% af selskabet.

Jeg forstiller mig at en dygtige udvikler skal ha omkring kr. 45.000,- pr mdr. jeg forventer at virksomheden kan være oppe at køre efter 6 mdr. med 3 udvikler så vil første version være oppe at køre.

Men hvad vil en dygtig udvikler arbejde for kr. 25.000 i 2 år for der efter at få kr. 45.000,- pr mdr. og så få en kontant bonus på kr. 500.000 efter 2 år, hvis vi lykkes at skabe dette nye marked.

Arbejde gratis i 3 mdr. her efter kr. 35.000,- og efter 2 år en Bonus på kr. 350.000,-

Hvorfor spørg jeg her, jeg vil gerne høre jeres ærlige meninger uden for mit eget netværk, jo flere der i virksomheden vil være med til at løbe en risiko jo flere kan vi være jo beder en produkt kan vi skabe og det mere kan vi sammen tjene.

Udvikler vil naturvis få deres bonus, før ledelsen og ejer, men der er jo ingen garanti for at det lykkes der altid en risiko ved noget nyt.

Ved godt at man kan ansætte udvikler til kr. 25.000,- men min erfaring siger mig også at man få hvad man betaler for.

Har en ide om at virksomheden skal ha base i Sønderjylland, men hvis det viser sig at det bedste team kan samles i København, så pendler jeg gerne 3-4 dage i uge.

Forventer at en opstart af Virksomheden kunne August 2016. Der vil også være en mulighed for at få en ejerandel af virksomheden. Som det ser ud pt. Så er fordeling at jeg har 30% af aktier i selskabet, Investor 60% og evt. 10% til nøgle medarbejder. Men alt efter det enlig team, så er alt naturvis til forhandling. Næsten alle investor er på plads, mangler ca. 1.000.000 kr. pt.

Jeg vil pt. Ikke offentligt fortælle mere om konceptet, men er helt ny tankegang inden for et kæmpe stort markedet, teknikken og folk er klar til dette konceptet er ikke set i nu, med markeds andel på under 1% af det danske mærkede vil det blive en rigtige god forretning. Forretningsplan markeders analyse osv er næste færdig og mere vil jeg ikke fortælle.

Hvem er jeg er en kreativ type som lever for at udvikle ideer og nye arbejdes gange, jeg har gennem de sidste 20 år drevet IT virksomhed, men brænder for udvikling. Derfor har jeg efter at er udtrådt af min tideliger virksomhed brugt det sidste år på nye tanker og ideer, brugt tiden på at gennem tænke hvordan kan man tænke nyt.

Jeg vil arbejde fuld tid i den nye virksomhed, jeg har den tekniks forståelse, kan kun kode meget lidt, så jeg skal gøre hvad jeg er god til, få lavet gode aftaler for varsomheden få den markedsført, mens jeg sammen med det team der skal udvikle backend og den app som bruger skal bruge og vil være drivkraften i firmaet.

Forventer 2 til 4 udvikler, det første år. 4 – 6 udvikler 2 år, 5 – 8 udvikler 3 – 4 år, samlet forventer vi at der efter 3 til 4 år vil være ca. 25 ansatte i virksomheden.

Tilmeldt 11. Nov 08
Indlæg ialt: 270
Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan ikke se det overhovedet skulle være interessant for en dygtig programmør, at vente 2 år med at få sin løn uden nogen videre bonus eller ejerandel for at opfylde dine drømme?

/Arco

Fra Frederiksværk
Tilmeldt 27. Oct 12
Indlæg ialt: 44
Fra  ScandiOne Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg forstår godt at du ikke vil sige for meget, men at spørge ud i det blå efter 'en udvikler' er alt for løst.

Hvilken platform skal der udvikles på? Der er fanden til forskel om det er android, IOS, dotnet, Cobol på en Siemens-platform eller Qbasic under DOS.

Hvordan ser arbejdstiden ud? Skal man nødvendigvis være på pletten hver dag 8-16, eller kan det gøres hjemmefra i fritiden?

Er det et krav at man arbejder 8 timer om dagen, eller er der konkrete opgaver der skal løses 'inden på torsdag kl. 14:00' om man så bruger ½ time eller 72 timer?

Hvad skal du bruge?

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Aug 15
Indlæg ialt: 91
Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Løn og sådan kommer jo an på ansættelsesvilkår, hvor meget erfaring de skal have og andet. Jeg tvivler på du får nogle til at arbejde gratis i 3 måneder. 25k for en dygtig udvikler pr. måned er da også meget lavt sat i 2 år? Det jo knap nok hvad nye programmører får når de er færdig med deres uddannelse. (medmindre det er eksklusiv pension og andre godter)

Hvilken type udvikler skal du bruge?

www.dinformue.dk

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg ville gå en anden vej hvis jeg var dig - enten skal du finde en Teknisk Co-Founder som du har en god "kemi" med, eller bruge nogle af de millioner du har fået i investering i firmaet til at aflønne en dygtig udvikler.

Her er det måske bedre at køre med at mindre team, end det du havde tænkt at så bruge penge på en der er "skarp". Der er, som du sikkert ved fra IT verdenen, en udbredt enighed om at en dygtig udvikler typisk er mindst 10 gange så effektiv som en gennemsnitlig - så kunne du finde en dygtigt fyr, og så aflønne ham efter hvad han er værd, så er det nok mere vejen frem.

Er der så nogle måske mindre og trivielle opgaver som falder lidt udenfor hans område, f.eks hjemmeside osv, så kunne du måske med fordel outsource det enten til en dansk eller en udenlandsk freelancer 

//Morten

Fra lystrup, Aarhus
Tilmeldt 9. Feb 16
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det kun It udvikling, eller leder du også efter en der kan udvikle virksomheden med analyser og strategi?
Jeg er ingeniør i produkt udvikling (projektstyring i nyudvikling, og fysiske produkter udvikling)

Mvh. Lisbeth

Fra Slangerup
Tilmeldt 25. May 09
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville som udvikler aldrig sige ja tak til sådan et tilbud.

Ved 25.000 pr måned vil det over de to år give 480.000 mindre indtægt i forhold til normal løn, hvilket så MÅSKE bliver belønnet med 500.000.

Best case: +20.000 kr - hvilket måske vil ende i minus efter inflation og topskat når det bliver udbetalt?
Worst case: -480.000 kr

Derudover vil udvikleren vel ikke komme til at have specielt meget indflydelse på om det bliver en success eller ej da det vel er aktiemajoriteten der bestemmer.


Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er jeg selv udvikler, så det er nemt at sætte mig i udviklers sted Smile

Først og fremmest tror jeg at det drejer sig om at du finder de rette personer. Og i dette tilfælde er de rette personer udviklere, som virkelig kan se potentialet i din ide Faktisk så meget, at de brænder for at være med. Giv dem en løn de kan leve for, ejerandele og resultatbaserede bonuser. 

Den løsning ville jeg ikke have noget imod som udvikler, hvis jeg fandt projektet spændende, jeg ville endda være villig til at arbejde gratis nogle måneder hvis det kunne give mig større ejerandele.

Men det er ikke alle der er villige til at tage en chance, og sådan er det bare. Nogle vil helst bare have deres løn, og det er jo også forståeligt nok. Så måske bliver du nødt til at ansætte nogle til fuld løn, evt. med en lille bonus, ud over de der har lyst til at tage chancen.

Min holdning til kontante bonuser er, at de ikke skal falde om 2 år, eller hvis det lykkes. Jeg har tidligere været vant til at få kvartalsbonuser, som var bestemt af min indsats, og det motiverede mig langt mere, og holdte motivationen oppe konstant, ift. en gulerod i det fjerne. 

45K er vel iøvrigt en udemærket løn, det er dog en del år siden jeg var nede på det som udvikler. Det kommer vel an på hvilke kompetencer du leder efter. En mulighed kunne også være at rekruttere nyuddannede, altså hvis du har en stærk CTO som kan guide dem og kvalitetssikre koden.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

tvit:
Men hvad vil en dygtig udvikler arbejde for kr. 25.000 i 2 år for der efter at få kr. 45.000,- pr mdr. og så få en kontant bonus på kr. 500.000 efter 2 år, hvis vi lykkes at skabe dette nye marked.

Det betyder i løbet af de 2 år, har udvikleren skudt 480K i firmaet, hvis nye marked skabes for han så 500K, dvs. hvis der er en chance for at lykkedes er 96 %, så er det en fin handle. Men desværre så chancen med et firma der ikke rigtigt er startet endnu maks. 50% (hvilket også er højt sat). For at det ikke skal blive en dum handel for udvikleren, ville bonussen, så efter 2 år skulle være 960 K, så altså nok noget større end du havde regnet med.

Men derudover ville jeg nok også kigge på risikoen for, at din udvikler finder sig et andet og bedre job. Hvis det sker, så tager det alligevel typisk 3-6 måneder, at få en ny udvikler i gear. På 2 år, ville jeg tror at denne risiko, var alt for høj, var perioden kun 6-12 måneder, så er der naturligvis mindre risiko, for at du skal ud og havde ny udvikler.

tvit:
Så er fordeling at jeg har 30% af aktier i selskabet, Investor 60% og evt. 10% til nøgle medarbejder. Men alt efter det enlig team, så er alt naturvis til forhandling. Næsten alle investor er på plads, mangler ca. 1.000.000 kr. pt.

At du kun har 30% efter 1. finansieringsrunde, kunne man også overveje om var smart. Der er ingen forretningsplaner, der går som de skal, der kommer altid noget uventet, hvis du har 30%, vil du blive meget udvandet i næste runde. Det kan blive kritisk da mange investorer vil sikre sig at din andel er stor nok til at du er tilstrækkeligt motiveret. På den måde kan du løse dig ude fra fremtidige investeringsrunder.

 

 

 

 

 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)