Jeg er helt nyt Aminomedlem og også helt ny i brugen af regnskabsprogrammet summasummarum. Jeg har lige downloadet programmet og forsøger at finde ud af posteringer der. Jeg har på nuværende hidtil lavet hele mit regnskab for 2007 i excel regneark her også kørselsregnskab, min bil bruges også og hovedsagligt som privatbil mit firma er lille. Jeg har fornyligt været i audit/rådgivning hos told og skat som ny iværksætter og forstod ud fra deres vejledning ang. regnskab/bogføring at bogføring i excell givetvis ikke ville kunne accepteres som et gyldigt årsregnskab, idet man her ville kunne slette og rette uden at det ville fremgå som modposteringer. Men hvordan bogfører jeg kørselsregnskab i ss, skal det føres som daglige posteringer i klassekladde , når der har været kørsel, eller skal det blot overføres til ss ved årsafslutning som et samlet postering altså den ligningsmæssige godtgørelse og fra kørselsbogen /exell regnearket. Er der nogen der kan hjælpe. Jeg har købt bogen regnskab på pc men synes ikke jeg kan finde en beskrivelse der ej heller under hjælp.