Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Autoship ordninger er et plus

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Et aspekt indenfor, især nyere Network Marketing selskaber, er en "Autoship" ordning, som er integreret i selskabets bonus- og marketingplan.

Autoship er en automatisk levering af x produkter hver eneste måned, så længe den enkelte forhandler eller kunde ønsker det.
 
For mit vedkommende, vores vedkommende, har vi fantastisk gode erfaringer med det aspekt, da det dels fremmer loyaliteten hos den enkelte forhandler eller kunde - samtidig giver det en stabil omsætning; man er ikke afhængig af at skal "sælge" den samme varer om og om igen. Så længe en person er på autoship, kan du koncentrere dig om andre ting, i forhold til pågældende person eller bestemt kundesegment.
 
"Autoship" er jo i princippet også det visse film-selskaber benytter sig; læs filmklubber. Men en autoship ordning er et aspekt, som sagtens kan implementeres på mange andre forretningsområder.
 
Som en gylden regel bør autoshippen svare til en husstands samlede behov i løbet af en måned, dermed føles det naturligt - og ikke anmassende - når der igen kommer en kasse produkter indad døren.
 
Jeg har i dette indlæg beskrevet, at en autoship (for vores vedkommende) både gælder forhandlere og kunder, men det skyldes at vi, som oftest anbefaler reelle kunder, at få deres eget forhandler-ID; ikke for at de skal være forhandlere, men udelukkende for at opnå forhandlerens fordele.
 
Fordelene er eks. en lavere pris - og rabat ved yderligere køb.
 
Man kan som "kunde", vælge, at koble sig på en autoship - og tit oplever vi, at kunder faktisk enten deler deres autoship med andre familiemedlemmer eller ganske simpelt - fordi de netop deler produkter med andre - ringer for at bestille yderligere produkter udover det de allerede har fået leveret via autoship.
 
Samtidig har det også en vis psykologisk effekt, at de kunder, som muligvis betragter dem selv som udelukkende kunder,  behandles de på ligefod med forhandlere, hvilket betyder, at de også eksponeres for såvel andre produkter som vores koncept via eks. opfordringer om, at klikke ind på det back-office, de har adgang til (via deres forhandler-ID nummer).
 
Kunder på autoship vil også løbende være opdateret om diverse tiltag eller specielle produktpromotions.
 
Det er oplagt for især flere af de selskaber, som operere har i Danmark (via Network Marketing) at implementere autoship ordninger i bonusplanen. Men det er også oplagt for selskaber indenfor andre brancher at tænke i autoship.
 
Network Marketing baseret i eks. autoship ordninger kan jo bedst sammenlignes med et teleselskab, som kobler en ny kunde på en bredbåndsforbindelse: Kunden betaler for en vare måned efter måned, indtil han eller hun vælger at sig nej tak eller evt. opsøge anden udbyder. I hele den mellemliggende periode har teleselskabet en fast, stabil indtægt på denne kunde. Og tilbyder sandsynligvis i perioden andre produkter eller gode tilbud. 
 
Sådan lidt en sniger, rent sammenligningsmæssigt. Men du forstår min pointe ;-)
 
Trenden har også vist sig, at være autoship ordninger, men endnu synes det kun, at være nyere selskaber, som adoptere success´en som på mange måder kan tilskrives et bestemt selskab.
 
Hilsner,
Lasse
 
 
 

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 13. Aug 05
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er ganske enig i denne betragtning, at Autoship er en klar fordel for en forhandler, men det forudsætter selvfølgelig at forhandleren ved, hvad han/hun ønsker hver måned.
 
Dermed sagt at Autoship er en oplagt fordel for fx Morinda, hvis man kun skal have en kasse juice hver måned.
 
Det bliver dog lidt sværere for fx Amway, at have en Autoship-ordning, da antallet af varenumre er meget høj.
 
Men OK - hvis man på forhånd ved, at man bruger så og så megen shampoo, kaffe, opvaskemiddel, kosttilskuds-tabletter osv. hver måned, så kan det selvfølgelig lade sig gøre.
 
Det bør i hvert fald være med i et hvert NM-selskabs overvejelser - helt sikkert.
 
Personligt arbejder jeg/vi i ACN også med en slags Autoship-ordning, da kunderne jo hver måned via PBS betaler deres fastnet-telefoni-abonnement, fastnet-telefoni-samtaler, bredbånds-abonnement, VoIP-telefoni-abonnement, mobil-telefoni-abonnement(er) samt elektricitet og gas.
 
Dette giver en stabil månedlig provision til ACN-repræsentanterne for et stykke arbejde, der kun er udført én gang. Temmelig smart hvis vi selv skal sige det.  ;-)
 
Istedet for at bruge tiden på fakturering og administration så kan ACN-repræsentanterne bruge deres tid effektivt på at formidle nye kunder samt oplære og træne nye repræsentanter.
 
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er jeg ikke ind i hvilke type produkter Amway rent faktisk har; eller rettere, hvorvidt de har specifikke produktserier.

Men det skulle da ikke undre mig at selskabet evt. måtte have "me too" produkter; vitamintilskudsprodukter og andre wellness produkter, som i et omfang kan indgå i en autoship.
 
Omvendt er Amway om muligt også af "den gamle skole", de har været på markedet i mange, mange år og de har et koncept som fungere og dermed ikke så villige til at omstille sig. MEN... det behøver de nu heller ikke: Det der fungere, fortsætter man jo med.
 
Amway Danmark kunne evt. lave en række autoships, hvor man får Linie 3 på DVD.. ;-)
Mon ikke Bircow har tænkt på den endnu... ;-)
 
Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)