Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan gøres det smartest (renovering og momspligt)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Der påtænkes at købe en ejendom, som skal renoveres og efterfølgende udlejes.

Ejendommen købes via et holdingselskab, da det er der pengene er; men som er oprettet til formuepleje og derfor ikke har momspligtig aktivitet pt.

Må man oprette et "renoveringsselskab", som kan stå for opgaven og dermed fratrække momsen på materialer mm., fakturere holdingselskabet for udført arbejde og så efterfølgende lukke det ned igen når opgaven er færdig?

Skal holdingselskabet i stedet omregistreres eller er det bedre at lave et udlejningsselskab under...

Kort sagt hvordan gøres sådan noget mest hensigtsmæssigt i forhold til pris/skat/moms osv.?

Håber det er til at forstå :-)

Fra Aakirkeby
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 20:55

"renoveringsselskabet" vil også skulle pålægge moms på fakturaen til holding, så det kommer til at gå ud på et.

Du kan godt bare købe ejendommen i holding. Det er der ingen problemer i.

Overvej dog at placer midlerne i værdipapirer. Det er langt nemmere :)

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Aug 14
Indlæg ialt: 360
Fra  Advokatkontoret Rikke Wagenblast Sørensen Skrevet kl. 21:33

Jeg er lidt i tvivl om de faktiske forhold, men for en sikkerheds skyld gør jeg opmærksom på, at momsfradrag hænger sammen med udgifter til at opnå en momspligtig indtægt.

Dvs. udgifter, der afholdes for at opnå en momspligtig lejeindtægt - her kan du fratrække  momsen. Udlejer vælger sædvanligvis ikke at frivillig momsregistrere boligudlejning, da boliglejere jo ikke kan fratrække momsen. Sådanne udlejere kan derfor ikke fratrække momsen på udgifter.

Tilsvarende ved renovering mhp. salg - momsfradrag, hvis salget er momspligtigt, og ellers ikke. Væsentlige renovering af huse mhp. salg sidestilles i øvrigt med salg af nyopførte. Dvs. salget er i dag (siden 1.1.2011) momspligtigt.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)