Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælpe hinanden med Facebook synlighed ( gratis)

Side 7 ud af 9 (83 indlæg)
Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

arguins:
Dvs at interaktion fra disse ikke øger den generelle synlighed/rækkevidde?

Interessant problemstilling Wink

Spændende med svar på dette Yes

Ja, jeg kunne godt tænke mig et klart svar istedet for at fokus hele tiden rettes mod likes på selve siderne. Det er jo ikke ideen med gruppen, og det er også stærkt begrænset hvor mange likes en side kan opnå via gruppen.

Jeg er vitterligt interesseret i et reelt svar, da holdningen fra "nej-sigerne" herinde går lidt mod hvad jeg har læst andre steder. Jeg er ikke interesseret i at spilde min tid, derfor ville det være fint at få det afklaret.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

arguins:

Ja, jeg kunne godt tænke mig et klart svar istedet for at fokus hele tiden rettes mod likes på selve siderne. Det er jo ikke ideen med gruppen, og det er også stærkt begrænset hvor mange likes en side kan opnå via gruppen.

Jeg er vitterligt interesseret i et reelt svar, da holdningen fra "nej-sigerne" herinde går lidt mod hvad jeg har læst andre steder. Jeg er ikke interesseret i at spilde min tid, derfor ville det være fint at få det afklaret.

Ja interaktion har ihvertfald meget med prisen at gøre. Og det afstedkomme rich, såfremt man betaler for sine produkter.

Fra E-43894 camarles Tarragona Provisn, Soanien
Tilmeldt 7. Jul 15
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper - kunne väre interesseret da driver en lille udlejningsvirksomhed i Spanien  www.casita-rental.com

Min hustru er ved ( endnu ikke orettet men har reg. web) at etablere en web-shop

Kan kontaktes vpeetz@gmail.com

Fra E-43894 camarles Tarragona Provisn, Soanien
Tilmeldt 7. Jul 15
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige joinet for at see have i er naaet til

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Esbjerg
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

arguins:

Ja, jeg kunne godt tænke mig et klart svar istedet for at fokus hele tiden rettes mod likes på selve siderne. Det er jo ikke ideen med gruppen, og det er også stærkt begrænset hvor mange likes en side kan opnå via gruppen.

Jeg er vitterligt interesseret i et reelt svar, da holdningen fra "nej-sigerne" herinde går lidt mod hvad jeg har læst andre steder. Jeg er ikke interesseret i at spilde min tid, derfor ville det være fint at få det afklaret.

Det er såmænd ikke for at fjerne fokus - og igen, jeg kender ikke til trådstarters koncept. Jeg bakker såmænd bare op omkring Gita's indlæg tidliger i tråden.

Alt er ikke sort/hvid, derfor er ja og nej spørgsmål lidt svært. Lad os tage dit eksempel, hvor du har 5000 følgere med 40-50 følgere via dette koncept / idé. De 5000 følgere er reelle følgere, som du har tiltrukket fordi du har et relevant budskab. Dermed vil de alle være potentielle kunder for din forretning, hvorimod de 40-50 følgere har 'liket' din side for at være en del af konceptet/idéen - dermed mister disse 40-50 sin værdi.

De 40-50 følgere vil måske dele og 'like' dine opslag lidt den kommende tid, men hvis de ikke har nogen reel interesse i din forretning vil dette med sikkerhed falde. Som nævnt tidligere, så er der altså ingen genvej til succes på de sociale medier. Det handler om at tiltrække det rette segment med de rette målrettede budskaber - hvor du herefter kan bakke din indsats op med en god strategi for Facebook annoncering. Vi må nok erkende, at det altså koster penge at blive / være synlig på Facebook, hvis man vil ramme præcist med sin budskaber og dermed skabe værdi.

En god tommelfingerregel er at optimere sin markedsføringsindsats efter 80/20 reglen. Dermed mener jeg, at det i bedste fald vil være spild af tid.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for dit konstruktive svar Simon Grevang   Yes

Vil du kommenterer på dette Wink https://bsocial.dk/facebooks-news-feed-algoritme/

På forhånd tak.

Tilmeldt 26. Jun 11
Indlæg ialt: 243
Fra  Vimeso Marketing Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo underordnet Ib - Sagen handler om, at I ingen værdi vil få af det :-)

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

arguins:

Gita Street:

Fint nok at "like" hinandens sider, men når det bare er for en gensidig vennetjeneste, tror jeg næppe det kommer til at batte. 

Tværtimod kan det i ekstremerne gøre det modsatte.

Et stort antal følgere, der ikke gider at "like" eller generelt interagere med det man deler ser jo mærkeligt ud.

Derfor indførte Facebook på et tidspunkt det, der bliver kaldt "reach".

Det går kort og godt ud på at hvis folk ikke "liker" eller interagerer med ens posteringer - ja, så stopper de med at vise posteringerne til folk.

Jeg tror såmænd ikke jeres idé skader - ligesom det ville gøre hvis I kunne finde et større antal fake likes på Fiverr. 

Men det batter heller ikke :-)

Måske har jeg misforstået noget, men øges rækkevidden på facebook ikke via interaktion. Dvs at interagerer ingen med dit opslag, så når du kun en mindre rækkevidde, mens interaktion øger denne rækkevidde.

Jeg tror ikke at formålet var kun at like siderne, men at interagere med opslag

Yes

StarStarStarStarStar

Wink Og hvem mon skulle kunne finde ud af, om der er tale om gensidige likes m.m. ???

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 26. Jun 11
Indlæg ialt: 243
Fra  Vimeso Marketing Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

De vil tildels få mere reach - Men det handler igen om indholdet (ift. hvad Facebook vurderer det til) og selvfølgelig interaktioner.


Men bottomline er bare, at det handler om målgruppen - 99% af dem der liket din Facebook side, bør være personer der er super relevante for dit produkt eller den ydelse du tilbyder! Det gør også, at når du så laver lækkert indhold og slår dette op, vil disse personer jo interagerer med dette, det skaber reach og chancen er ret stor for, at de personer der er lidt længere ud (Venner-af-venner osv.) også er meget relevante og i din målgruppe!

Det med at bede alle venner og familiemedlemmer om at like ens Facebook side, er ikke altid den rigtige vej... Faktisk er det IKKE den rigtige vej! For har alle (som eks.) 459 venner på Facebook, 100% interesse for dit produkt eller ydelse?

Jeg er stadig ikke blevet helt klog på, hvad det hele handler om - udover at det omhandler vidensdeling vedr. markedsføring på Facebook! Men hvis man ikke gør det rigtigt fra start, er det bare skidt!

arguins:

Lad os antage at der er 40-50 stykker der liker en side med 5000 likes i forvejen, og samtidigt er der halvdelen af disse der interagerer med de opslag som denne side laver. Vil opslagene så få en større rækkevidde med risiko for yderligere interaktion, eller gør det ingen forskel?

Antallet af de "falske" likes er jo begrænset, og ville jo langt lettere være anskaffet via en robot e.a.

Side 7 ud af 9 (83 indlæg)