Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vægtafgift Papegøjeplader - endnu en

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Feb 16
Indlæg ialt: 28
Fra  Panz.dk Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Som så mange andre har jeg lidt svært ved at gennemskue omkostninger ved papegøjeplader.

Jeg har læst forskellige opslag men der kommer altid kun svar der refererer til FDM eller SKATs hjemmeside - som ikke rigtigt gør mig klogere.

Nogen der uden historier fra de varme lande, kort sagt (kun skrive et beløb - intet andet) kan fortælle mig samlet årlig afgift på:

Hvid plade bil - egenvægt 1536kg - Diesel - privat ejet?

Papegøjeplade - egenvægt 1536kg - Diesel - delvis erhverv?

Hvordan er beskatningen af en papegøjepladebil der skal agere firmabil og privatbil?

Hvad ville i mene bedst kan svare sig for min situation - hvid eller papegøjeplade.

Situationen er den at jeg har et enkeltmandsfirma, jeg skal bruge en firmabil som også kan bruges privat. Om der er sæder bagi eller ej spiller ingen rolle overhoved.

- Jeg ser det nemmest med hvide plader for så skal jeg ikke bøvle med hvad der kan trækkes fra og ikke kan trækkes fra - hele den mølle der. Det eneste jeg skal, er at holde styr på hvor mange km jeg kører erhvervsmæssigt så jeg kan få kørselspenge... Men er det en dyre løsning (hvis vi ser bort fra anskaffelsesprisen)?

Jeg tager imod råd og fakta med bukken og nejen.

På forhånd mange tak :)

Med venlig hilsen

Thomas Panz

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Panz:

Hvordan er beskatningen af en papegøjepladebil der skal agere firmabil og privatbil?

Hvad ville i mene bedst kan svare sig for min situation - hvid eller papegøjeplade.

Situationen er den at jeg har et enkeltmandsfirma, jeg skal bruge en firmabil som også kan bruges privat. Om der er sæder bagi eller ej spiller ingen rolle overhoved.

jeg kan ikke sidde og regne - men det lyder ret klart som papegøjeplade er en god mulighed http://johnhannover.blogspot.dk/2015/06/papegojeplader.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)