Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mad fra England

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Dec 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvem kender til reglerne omkring fødevare hentet fra england (egentlig et hvilket som helst EUland). Det er nok ikke så enkelt, men havde set mig selv rette hendvendelse til dette firma og fået aftalt at hente et parti vare i stor lejet kassebil (kølebil) hvorefter turen går mod denmark, hvor jeg forinden har sikret mig at kunne afsætte dette mindre parti vare til diverse tankstationer supermarkeder eller ligende. Og så ellers på den igen og igen frem og tilbage mellem england og denmark indtil jeg finder ud af om der er en nemmere måde at få disse vare frem til denmark. Markedesføring og økonomien er i første omgang ikke relevant for mit spørgsmål. Det jeg tænker er at varedeklartionen skal stå på dansk og produkbeskrivelsen ligeså og mon ikke en eller anden fødevarestyrrelse kræver en eller anden form for lager med den rigtige temperatur da man nok ikke må sælge direkte fra bilen. Indpakningen er standard indpakning (sikkert tetra-pak eller et eller andet) og nok bare et par tryk på computeren hos indpaknings producenten og bingo så står det på dansk.. Men det vil jo nok kræve at der bliver aftaget et større parti hvis producenten af denne "fødevare" overhovedet er interresseret i at få det udover englands grænser. Men som skrevet, hvis en eller anden kort kunne ridse reglerne op og måske komme med nogle indput ville det være rart. Martin
Tilmeldt 6. Nov 06
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 23:59

Hej Martin,

Der er 3 grupper der er involveret i denne sag:

Import firma: ( leverandør til butikkerne)

- ansvarlig for at varerne har varer deklarationer på, når de sendes ud til butikkerne.

Transport firma der leverer varer til butikkerne (hvis import firmaet bruger en anden transport firma end deres eget).

- ansvarlig for at den rigtig temperature på kølebilen svar til varernes nødvendige temperature. 

Butikker: 

- ansvarlig for at der er varer deklarationer på varerne og varerne er på den rigtig temperature ved modtagelsen. 

Jeg kan kunne forklare lidt aht varer deklarationerne. Hvis dit ansvar er bare at transportere varerne så er det ikke dig der er hængt på varer deklarationerne. Det du skal søge for er at temperaturen på kølebilen svarer til varernes nødvendig opbevarings temperatur og du har dokumentationen for at du kontrollere temperaturen undervejs. Hvis butikkerne har klaget at varerne er ødelagt så har du dokumentationen for det, og husk også at tegne forsikring. 

Jeg sælger også madvarer fra forskellige lande og jeg kræver at leverandørerne sætter varer deklarationer på mindst et skandinavisk sprog.

Jeg håber at du få et lille hint på mit svar. Det bedst selvfølgelig er at få mere informationen fra fødevarestyrelsen. 

Held og lykke,

F.Lee

TAMU Kaffe the chokolade 

Tilmeldt 25. Dec 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:20
Tak for svaret, jeg tror jeg stater med en forsigtig hendvendelse til producenten første i det nye år og dernæste fødevarestyrelsen. Hilsen Martin
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)