Hej, jeg har et spørgsmål om AM bidrag som er dækket delvist gennem mange andre tråde men er stadig usikker på hvordan det præcis forholder sig, så her kommer den måske igen:
Jeg har oprettet et ApS som primært beskæftiger mig som konsulent, hvorfor jeg er ansat i firmaet. Den løn jeg udbetaler til mig selv som ansat skal jeg så svare AM bidrag af.
Men er det en mulighed at jeg også oprettede et personligt eget selskab, som fakturerede ApS'et, for at undgå at skulle betale AM bidrag ? Det personligt ejede selskab ville optræde som B indkomst, jeg så ikke skulle betale AM bidrag af ?
Det er hvertfald skatte tænkning og måske har jeg misforstået reglerne ? Normalt er der jo ikke sådanne huller i skatte lovgivningen ;)
der er jo ligeså meget AM bidrag på personlig virksomhed - men uha nej - begynd ikke at sende faktura fra selskabet til kunden og så fra din personlige virksomhed til selskabet. I alle fald er der jo AM på begge.
Jeg synes MÅSKE snarere i øvrigt du skal være opmærksom på, at du jo meget gerne skal være egentlig selvstændig når du fakturerer konsulent fra et selskab, da du ellers kan få skatteproblemer. Det er ikke noget med hvad man aftaler, men hvad man faktisk er - og specielt i selskab nævner f.eks Bent Z i dette link risiko ved at ikke være egentlig selvstændig http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/lnmodtager-honorarmodtager-eller.html
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER