Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Strakafskrivning 2016 på køb af brugte driftsmidler til enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Feb 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude, 

Jeg håber, at der er en venlig sjæl, der kan hjælpe mig med følgende spg.:

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed, og jeg ønsker at skifte inventaret ud. Jeg har fundet en forhandler, der sælger brugte designklassikere. Jeg ved, at jeg ikke kan trække moms fra brugte genstande, derfor er spg. nu, om jeg kan straksafskrive dem, da beløbet er under 2016-satsen (12.900). Stolene koster i alt 8.600 kr. 

1) Kan jeg straksafskrive brugte genstande

2) Hvad er det, der trækkes fra ved straksafskrivning (fordelen ved det)

2) Hvordan gøres det helt lavpraktisk 

Pft. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46709
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:53

Første forudsætning er at møblerne er 100% til virksomheden = kun kan bruges af den - og dermed jo ikke kan indgå i privatboligdelen på nogen måde (f.eks. at de møblerer et eksternt kontor eller en reol alene til varer ol)

Dernæst så kan du straksafskrive dem - på konto for småaktiver eller hvad den kan hedde - UDEN moms (undertryk moms på kontoen som normalt er med moms eller lav en ny konto uden moms ved siden af)

Fordelen er at du har fradrag for udgiften - Møblerne ejers af virksomheden og uanset afskrevet så skal de kunne redegøres for og de skal sælges ud fra virksomheden (evt til dig selv) ved evt lukning

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Feb 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:58

Hej John, 

1000 tak for prompte svar! Du er en guttermand. 

(Møblerne er 100% til virksomheden, da de skal stå på mit kontor). 

Dvs. jeg kan straksafskrive dem uden moms, selvom de er brugte?! Jeg er ny i gamet, så undskyld på forhånd dumme spørgsmål ;) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46709
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:40

ja du kan sagtens straksafskrive brugte møbler og ja det er så uden moms - det er derfor du lige skal enten undertrykke moms, da der normalt er moms på den konto dit regnskabsprogram har til småanskaffelser - eller finde en ny konto

Jeg har udgivet en del E-bøger - heraf to du kunne overveje som ny i gamet -. Introduktion til regnskab som er helt grundliggende om regnskab og Fradrag som har skatteregler og praksis og en lang række af de alm. kendte og brugte fradrag med som let opslagsværk. Du finder dem her imellem http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/11/TOPBOOKSSTARTUP.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)