Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Angående moms...

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46695
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror ikke som sådan I kommer uden om at skulle kunne identificere kunderne - enten jer med sikkerhed hvis I sælger til kunderne, for at kunne momse korrekt i DK, og i EU og uden for - eller kan I jo ikke en gang vide om der skal moms på til dansk kunde

Hvis det er USA siden der fakturer/sælger vil de vel stå med samme problem (som så er deres ansvar bare) for at kunne identificere private kunder i EU for også USA skal jo mig bekendt så momsregistreres i hvert EU land - vel gennem en eller anden USA onestopshop

Mig bekendt gælder reglen jo for alle der sælger digitale ydelser til private i EU, uanset hvor det sker fra og jeg tror ikke privatlivs hensyn vil være noget man kan bruge overfor den regel

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 13:37

Whiskey:

Jesper_nl:
Det kan vise sig at blive et problem, da i, som sælger

Mon man kan følge pengestrømmen. Betaler brugerne direkte til Poulmanden så er det et problem ikke at kende kunderne. Sker betalingen til US side som stiller facilitet til rådighed - og de så afregner med trådstarter er problemet vel en anden....?

Helt enig, det kan sagtens vise sig ikke at være et problem med slutbrugerens identitet. Men umiddelbart som det beskrives af trådstarter lyder det meget som om der sælges direkte til slutbrugeren, men en konkret vurdering kan sagtens være en anden.

Helt afgørende i forhold hertil må jo være de betingelser som hjemmesiden opstiller, formidler de bare kontakten eller er det rent faktisk dem der sælger.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:46

Ja det er vel enkelt. Trådstarter SKAL kunne identificere sin kunde - den han fakturerer til og modtager betaling fra - enten de enkelte private - eller hvis det er en USA side der fakturere - så skal han kende ejer af den USA side og fakturere den side 

vh John H

Tilmeldt 31. Jan 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 03:06

Hej igen.

Nu har vi ikke benyttet det endnu, men jeg er 99 procent sikker på at jeg ikke får mere information end deres profilnavn, og at jeg så kan se hvor mange penge jeg har tjent på den profil. For som sagt, kunderne på hjemmesiden skal kunne sidde derhjemme, og kunne være anonyme uden at man skal kunne finde frem til dem. Med undtagelse fra webcam portalen selv.

Jeg tjener pengene og hjemmesiden beholder en procentsats, så ved ikke om det skal forstås sådan at det er hjemmesiden der får pengene, og vi får en "løn". 

Mvh

Poulmanden

Tilmeldt 19. Jan 15
Skrevet kl. 08:16

Poulmanden:

Hej igen.

Nu har vi ikke benyttet det endnu, men jeg er 99 procent sikker på at jeg ikke får mere information end deres profilnavn, og at jeg så kan se hvor mange penge jeg har tjent på den profil. For som sagt, kunderne på hjemmesiden skal kunne sidde derhjemme, og kunne være anonyme uden at man skal kunne finde frem til dem. Med undtagelse fra webcam portalen selv.

Jeg tjener pengene og hjemmesiden beholder en procentsats, så ved ikke om det skal forstås sådan at det er hjemmesiden der får pengene, og vi får en "løn". 

Umiddelbart (synes jeg) ikke det er helt lige til at give et sikkert svar på hvem din kunde er, selve hjemmesiden eller den enkelte bruger. Men det er jo helt klart i din interesse, at din kunde er hjemmesiden, da den noget nemmere kan identificeres som kunde.

Også i forhold til når du skal til at lave fakturaer, så er det jo nemmere at lave en samlet faktura som har været for salg i en given periode. Går ud fra man enten får tilsendt nogle afregninger eller kan hente dem selv digitalt, dem kan man jo fint bruge som grundlag for fakturaen (NB: fakturaen er et krav du skal følge som selvstændig/erhvervsvirksomhed i DK, hvad din modtager gør med eller bruger fakturaen til er ikke så vigtigt)

Men der findes på momsområdet en række domme fra EU-domstolen som helt klart siger man skal anlægge et perspektiv ud fra en gennemsnitforbrugers synspunkt, Og jeg tror i denne sammenhæng man kan bruge synspunktet om total anonymitet til at argumentere for at det er hjemmesiden du handler med og ikke den enkelte bruger. Endvidere afregnes der jo også via hjemmesiden, dvs. det er ikke kun formidling af kontakt, det synes jeg også taler for at det er hjemmesiden som er din kunde.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 10:03

Jeg forstår slet ikke at i kan være i tvivl ... det er da klart som solen.

Kunden er den Amerikanske virksomhed, da der ikke fremgår moms på fakturaerne til USA er jeres salgsmoms 0.

Det eneste problem jeg kan se er at SKAT sikkert vil stejle hvis i forsøger at fratrække moms på ting i køber, der ville jeg nok bede om et bindende svar eller se om der evt. findes et i forvejen.

Til spørgsmålet om i skal betale moms er svaret todelt, i og med at i ikke opkræver moms hos jeres kunder skal i ikke betale moms i traditionel forstand.

Hvorvidt i skal betale moms på de produkter i køber selv i virksomheden står jeg jer svar skyldig, jeg kender til mindst én virksomhed der får en stor check hvert kvartal af skattefar fordi han køber varer herhjemme med moms på og sælger dem i udlandet uden moms. Hvilket jo reelt er det samme i laver.

Tilmeldt 19. Jan 15
Skrevet kl. 10:19
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel Mikjær Christensen:

Det eneste problem jeg kan se er at SKAT sikkert vil stejle hvis i forsøger at fratrække moms på ting i køber, der ville jeg nok bede om et bindende svar eller se om der evt. findes et i forvejen.

Til spørgsmålet om i skal betale moms er svaret todelt, i og med at i ikke opkræver moms hos jeres kunder skal i ikke betale moms i traditionel forstand.

Hvorvidt i skal betale moms på de produkter i køber selv i virksomheden står jeg jer svar skyldig, jeg kender til mindst én virksomhed der får en stor check hvert kvartal af skattefar fordi han køber varer herhjemme med moms på og sælger dem i udlandet uden moms. Hvilket jo reelt er det samme i laver.

Hvorfor er det at Skat skulle "stejle"? specielt når du nedenfor beskriver den situation rigtig mange eksporterende virksomheder står overfor ved hver momsindberetning.

Selvfølgelig er der ret til fradrag for købsmoms, i det omfang man er momsregistreret og den ydelse man sælger ikke er omfattet af undtagelserne i momslovens § 13. 

Det er i hvert fald "klart som solen"

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:36

Jesper - vil det ikke i høj grad afhænge af hvem trådstarter fakturerer. Sender trådstarter faktura til en USA side som kan identificeres, så er den god nok - sender trådstarter opkrævningen vil hver af de private, som jo kan bo i Danmark eller Tyskland osv - og disse ikke kan identificeres, så er der et stor problem, som vel ikke bare er momsen, men i det hele taget, ud fra at kunden skal kunne identificeres i det hele taget?

Det er vel helt enkelt ikke lovligt fra DK at opkræve penge fra en masse ikke identificerbare mennesker - hverkan land identificerbar eller kundens navn.

Jeg ville udgå først fra - hvem fakturerer - opkræver trådstarter penge fra

Jeg ville så nok også overveje at tale med en revisor helt konkret for at se pengestrømmen - går den fra de enkelte private til trådstarter eller fra USA siden

vh John Hannover

Tilmeldt 19. Jan 15
Skrevet kl. 11:03

Cookie - John Hannover:

Jesper - vil det ikke i høj grad afhænge af hvem trådstarter fakturerer. 

Jo det kan man sige, men man kan jo ikke bare sådan uden videre vælge sin fakturamodtager. Der skal være en eller anden form for sammenhæng mellem den man fakturerer og den man leverer til.

Men trådstarter har skrevet, at det er hjemmesiden som samler indbetalingerne og laver en samlet afregning. Og det må være (efter min mening) et afgørende argument for at der hjemmesiden som er kunden! Det ville jeg i hvert fald argumentere med hvis jeg sad overfor Skat.

Cookie - John Hannover:

Det er vel helt enkelt ikke lovligt fra DK at opkræve penge fra en masse ikke identificerbare mennesker - hverkan land identificerbar eller kundens navn.

Helt enig, hvis man ikke kan identificere kundens bopæl, så vil udgangspunktet være dansk moms på salget.

Og det er jo her hele risikoen ligger for trådstarter, og derfor det er så vigtigt at argumentation taler for at det er "den identificerbare" hjemmeside som er kunden. Så der kan faktureres med 0-moms.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:16

Enig i hvis det er USA siden der laver opkrævningen og USA siden som trådstarter derfor fakturerer eller får afregningsbilag or whatever fra - så er det uden moms - og vel bare som jeg husker det - en opgivelse af totalbeløbet i moms rubrik C netop så skat kan ha lidt kontrol

Jeg ville ofre en revisor for at få en til at se den pengestrøm og papirgang i faktura/opkrævning osv igennem. Det kan blive dyrt at ramme ved siden af

vh John Hannover

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)