Jeg tror ikke som sådan I kommer uden om at skulle kunne identificere kunderne - enten jer med sikkerhed hvis I sælger til kunderne, for at kunne momse korrekt i DK, og i EU og uden for - eller kan I jo ikke en gang vide om der skal moms på til dansk kunde Hvis det er USA siden der fakturer/sælger vil de vel stå med samme problem (som så er deres ansvar bare) for at kunne identificere private kunder i EU for også USA skal jo mig bekendt så momsregistreres i hvert EU land - vel gennem en eller anden USA onestopshop Mig bekendt gælder reglen jo for alle der sælger digitale ydelser til private i EU, uanset hvor det sker fra og jeg tror ikke privatlivs hensyn vil være noget man kan bruge overfor den regel vh John Hannover |
Whiskey:Jesper_nl:Det kan vise sig at blive et problem, da i, som sælgerMon man kan følge pengestrømmen. Betaler brugerne direkte til Poulmanden så er det et problem ikke at kende kunderne. Sker betalingen til US side som stiller facilitet til rådighed - og de så afregner med trådstarter er problemet vel en anden....?
Helt enig, det kan sagtens vise sig ikke at være et problem med slutbrugerens identitet. Men umiddelbart som det beskrives af trådstarter lyder det meget som om der sælges direkte til slutbrugeren, men en konkret vurdering kan sagtens være en anden.
Helt afgørende i forhold hertil må jo være de betingelser som hjemmesiden opstiller, formidler de bare kontakten eller er det rent faktisk dem der sælger.