Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Angående moms...

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 31. Jan 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg håber dette er det rette sted at poste dette spørgsmål.

Mig og konen har diskuteret om et emne, som jeg vil høre om i kan hjælpe os med :-)

Hvis man tjener penge gennem en udenlandsk webcam selskab, og lad os antage i usa, og man befinder sig i Danmark. Skal man så momsregistres hvis man kommer over 50.000 kr i løbet af 12 måneder? Eller er det mere som med at tjene penge med Google adsense, hvor man slipper for momsen?

Håber nogle kan svare på dette, og på forhånd tak :-)

Med venlig hilsen

Poulmanden

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 20:27

Poulmanden:

Hvis man tjener penge gennem en udenlandsk webcam selskab, og lad os antage i usa, og man befinder sig i Danmark. Skal man så momsregistres hvis man kommer over 50.000 kr i løbet af 12 måneder? 

Det kommer lidt an på hvem din kunde er. Den tjenesteydelse i leverer, leveres den direkte til slutbrugeren med webcam-portalen som formidler eller leverer i til webcam-portalen som så selv sælger til slutbrugeren?

endvidere er slutbrugeren privatpersoner eller virksomheder?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46695
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:32

Poulmanden:
Eller er det mere som med at tjene penge med Google adsense, hvor man slipper for momsen?
google adsense betyder vel ikke at man slipper for moms - Man skal som jeg ved det også momsregistreres hvis ens salg af ydelser til EU som i dette fald - overstiger 50 t på enhver 12 mdr periode og skal angive det som EU salg osv momsmæssigt hvis man er over grænsen 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 31. Jan 16
Skrevet kl. 21:35

Hej Jesper.

Den bliver leveret direkte til slut brugeren igennem webcam hjemmesiden/portalen. :-)

Slutbrugeren er privatpersoner, som enten køber private show, eller indspillet show :-)

Med venlig hilsen

Poulmanden

Tilmeldt 19. Jan 15
Skrevet kl. 10:34

Poulmanden:

Den bliver leveret direkte til slut brugeren igennem webcam hjemmesiden/portalen. :-)

Slutbrugeren er privatpersoner, som enten køber private show, eller indspillet show :-)

Som udgangspunkt skal i momsregistreres, men spørgsmålet er om i skal betale noget moms.

I forhold til selve registreringen, så gælder det at man SKAL registreres når de samlede momspligtige leverancer overstiger 50.000 kr. på et rulende år. At en leverance er momspligtig betyder til gengæld ikke at der skal betales moms, da man kan være fritaget for at betale moms hvis leveringsstedet er udenfor EU.

I forhold til om i skal betale moms eller ej, afhænger (som jeg ser det) af om den ydelse i leverer er omfattet af momslovens § 21 C eller § 21 D?, jeg gætter på i måske er omfattet af momslovens § 21 C, stk. 3, nummer 5.

Hvis det er tilfældet skal i ikke betale (i skal stadig registreres) moms, dog skal i have oplyst i hvilket land jeres kunde har bopæl! Da i skal til at afregne moms hvis han bor indenfor EU.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46695
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:04

Jesper_nl:
Hvis det er tilfældet skal i ikke betale (i skal stadig registreres) moms, dog skal i have oplyst i hvilket land jeres kunde har bopæl! Da i skal til at afregne moms hvis han bor indenfor EU
har ikke læst hele tråden - men kunne det ikke lyde som digital ydelse som vil være omfattet af krav om registrering i de enkelte EU land for leverance til private? (onestopshop system) og dansk moms til DK og ingen moms til kunder uden for EU

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Jan 15
Skrevet kl. 11:11

Cookie - John Hannover:

Jesper_nl:
Hvis det er tilfældet skal i ikke betale (i skal stadig registreres) moms, dog skal i have oplyst i hvilket land jeres kunde har bopæl! Da i skal til at afregne moms hvis han bor indenfor EU
har ikke læst hele tråden - men kunne det ikke lyde som digital ydelse som vil være omfattet af krav om registrering i de enkelte EU land for leverance til private? (onestopshop system) og dansk moms til DK og ingen moms til kunder uden for EU

vh John Hannover

Det var også min tanke, men no mather what så er de nød til at fastlægge modtagerens bopæl. Hvis alle kunder bor udenfor EU er det ikke et problem, men hvis nogle af kunderne har bopæl i et EU-land skal der formentlig noget one-stop til.

Men trådstarter må lige hjælpe til med om ydelser er omfattet af ML § 21 C eller § 21 D.

Samt hvordan slutbrugerens bopæl kan "dokumenteres"

Tilmeldt 31. Jan 16
Skrevet kl. 12:11

Hej Jesper.

Vil lige få kigget nærmere på 21 c og 21 d.

Man kan ikke fastlægge hvilket land kunderne kommer fra, da det er private oplysninger tilgængelig kun for hjemmesiden som står bag, da de skal kunne være 100 procent anonyme.

Mvh

Poulmanden

Tilmeldt 19. Jan 15
Skrevet kl. 12:47

Poulmanden:

Man kan ikke fastlægge hvilket land kunderne kommer fra, da det er private oplysninger tilgængelig kun for hjemmesiden som står bag, da de skal kunne være 100 procent anonyme.

Det kan vise sig at blive et problem, da i, som sælger, i realiteten skal kunne dokumentere hvem i sælger til.

Så ved faktisk ikke lige hvordan den klares i jeres situation. Måske kunne den løses ved at få en erklæring fra folkene bag hjemmesiden/webcam-portalen om at kunderne er fra et land udenfor EU, men om Skat i DK accepterer dette er jeg i tvivl om, måske er de tilbøjelige til at acceptere hvis der er særlige "privatlivs" hensyn.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:59

Jesper_nl:
Det kan vise sig at blive et problem, da i, som sælger

Mon man kan følge pengestrømmen. Betaler brugerne direkte til Poulmanden så er det et problem ikke at kende kunderne. Sker betalingen til US side som stiller facilitet til rådighed - og de så afregner med trådstarter er problemet vel en anden....?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)