Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Privat konto!! ( Grøn )

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Vordingborg
Tilmeldt 29. Jan 16
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg påtænker at starte et enkeltmandsfirma. 

Jeg ved på forhånd at jeg ikke kan få en erhvervkonto ( RKI registreret) 

Så det må blive en privat konto. Hertil mit spørgsmål: Jeg forventer ikke at sælge ydelser til firmaer- men kun privat personer enten via faktura eller kontant betaling. Hvor meget skal jeg så gøre i forhold til min privat konto? SKAL jeg angive min privat konto med et CVR ( som banken jo kan sige nej til) eller skal jeg bare gøre ingenting og lad pengene fra private gå ind på kontoen uden at det er tilknyttet andet end mig og mit cpr? 

( Beklager hvis det er et dumt spørgsmål)

Fra København
Tilmeldt 8. Oct 14
Indlæg ialt: 412
Skrevet kl. 12:04

Hej Mette,

Det er ikke et dumt spørgsmål, faktisk er jeg selv i tvivl når du nu er i RKI :(

Nu ved jeg ikke hvad du vil lave og hvad omsætningen er forventet at blive, men kan det tænkes at du kan starte et selskab(ApS). Så kan du ihvertfald få en erhvervskonto, dog har det nogle andre konsekvenser.

Kan du beskrive dit arbejde/ydelser og hvad du forventer at omsætte(over eller under 50.000kr om året). Også om du vil gøre dette fuldtid eller deltid.

Ved du hvornår din RKI registrering udløber?

Fra Vordingborg
Tilmeldt 29. Jan 16
Skrevet kl. 12:10

APS vil jeg ikke ud i :) 

Jeg påtænker et hjælpeservice firma. Hvor jeg hjælper en forhåbentlig bred målgruppe med at lette deres hverdag i form af hjælp til indkøb, støtte i hverdagen, mentor, rådgivning, evt pleje hvis det er ældre borger. Jeg har mange kompetencer jeg gerne vil udnytte, så det er svært at beskrive en decideret ydelse. 

Jeg tænker over 50.000 om året ( har fået styr på moms og b skat regler) og fuldtid ja :)

Min rki registrering udløber om et par år...:/

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:18

Hej Mette

Jeg vil anbefale dig at tage en snak med din bank og høre om du kan få en ekstrakonto. sådan at du kan holde det adskilt

da det er langt nemmer at forklare hævning og indbetalinger.. og tit er det ikke så svært

Fra Vordingborg
Tilmeldt 29. Jan 16
Skrevet kl. 12:20

Bare en helt almindelig ekstra konto? Som er tilknyttet CPR? 

Fra Vordingborg
Tilmeldt 29. Jan 16
Skrevet kl. 12:40

Altså... Jeg kan se på min netbank at jeg rent faktisk allerede har en ekstra konto under min Nem konto... Ville denne kunne bruges? Uden at tilknyttes CVR?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:52

Du kan godt bruge en normal konto og klart en fordel at det kun er en konto du bruger til firma. sådan at den er ude af din private konto

Fra Vordingborg
Tilmeldt 29. Jan 16
Skrevet kl. 13:54

Så når jeg laver en faktura så skriver jeg blot det kontonr på som den her ekstra konto har? :) Og det er så det....?

Ps: Tak for tålmodigheden...Yes

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46619
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:48

Mette Wiebking:

Altså... Jeg kan se på min netbank at jeg rent faktisk allerede har en ekstra konto under min Nem konto... Ville denne kunne bruges? Uden at tilknyttes CVR?

NEJ Når du har CVR SKAL du ha en nemKonto som er tilknyttet det CVR - det er lovkrav (bla.a for momsretur - skat og flere andre ting med det offentlige).

Du må dog gerne, hvis banken er med på det, få dit CVR tilknyttet en personlig konto

Kun selskaber skal ha en konto KUN til erhverv - personlig virksomhed på bruge en personlig konto, men banken vil i en del fald tage penge for det, eller idag, kræve egentlig erhvervskonto

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Vordingborg
Tilmeldt 29. Jan 16
Skrevet kl. 14:52

Og hvis banken brokker sig- så kontakter jeg NemId?  Tænker de ikke kræver jeg har en erhverskonto eftersom jeg er RKI registret... ;)

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)