Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO "Ekspert" levere negativ ranking.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Jyllinge
Tilmeldt 23. Mar 09
Indlæg ialt: 31
Fra  Noprobs Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg har brugt, en SEO "ekspert", om ikke rigtig har leveret nogen resultater, - faktisk næsten det modsatte..

Hvordan står man stillet, i sådan situation? Egentlig har han jo ikke leveret den service, man har købt...

HJ

Fra Esbjerg
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Jochumsen:

Hejsa,

Jeg har brugt, en SEO "ekspert", om ikke rigtig har leveret nogen resultater, - faktisk næsten det modsatte..

Hvordan står man stillet, i sådan situation? Egentlig har han jo ikke leveret den service, man har købt...

HJ

Hej Henrik

Lige præcis SEO er en svær størrelse. Netop derfor er det vigtigt altid at forventningsafstemme på forhånd. 

Nu ved jeg ikke om han ikke har præsteret efter aftalen eller om resultaterne ikke er opnået - og i så fald, hvor lang tid du har givet ham til at lade resultaterne komme?
Mit råd er, at få oplyst hvad du har fået lavet og betalt for - så kan du bedre tage stilling til om du har fået leveret varen.

Alt efter hvad du har brugt af ressourcer, så ville jeg se det som en 'lærestreg'. Herefter finde en anden person til at arbejde med dit SEO, som du har mere tillid til.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du bør kigge jeres kontrakt eller aftalemail igennem. Og få dokumentation for det udførte arbejde. Du kan eventuelt overveje at få det udførte arbejde valideret af en seo fagmand. Og så få udarbejdet en SEO tilstandsrapport for det eller de berørte sites.

Står du herefter med beviser på, at vedkommende ikke har overholdt jeres aftale / kontrakt, vil jeg anbefale, at du opsiger samarbejdet og afhængigt af aftalens økonomiske omfang får din advokat til at vurdere, om det kan betale sig at køre en sag for at få kompensation og godtgørelse. Ved en sådan sag kan en fagperson af retten udpeges til sagkyndig, og den sagkyndige blive beft om at vurdere det udførte arbejde.

Det sker efter digital bevissikring og dokumentation. 

Og så lige en lavpraktisk ting: Vælger du at afslutte samarbejdet, bør du afskære vedkommendes adgang til dine login til sites og Google Analytics m.v.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra København
Tilmeldt 8. Oct 14
Indlæg ialt: 412
Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik,

SEO er på listen over "vi kan ikke love noget", på samme liste er sælgere og markedsføring.

Hvis du ikke har en kontrakt eller på anden vis en skriftlig aftale så kan du ikke gøre noget.

Lige hvad angår SEO, hvis du selv har lavet dit site, hvorfor prøvet du så ikke selv at lære lidt?

Jeg plejer at anbefale at man skal gøre det man er bedst til og lade andre om det de er bedst til og det gælder også her. Men hvis du selv har lysten, tiden og overskuddet, så slå dig løs. Der findes mange blogs der ude som beskriver hvordan de har gjort og hvad det har gjort for dem.

Fra Jyllinge
Tilmeldt 23. Mar 09
Indlæg ialt: 31
Fra  Noprobs Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det tænkte jeg nok. 

Websitet er optimeret, efter "kunstens" regler, men det er desværre tiden, som er problemet...

Havde egentlig håbet på én, som kunne klare off-page SEO'en, så jeg selv kunne fokusere på on-page delen. Jeg må lede videre :)

Fra Jyllinge
Tilmeldt 23. Mar 09
Indlæg ialt: 31
Fra  Noprobs Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er nok ikke besværret værd. De såkaldte "SEO tilstandsrapporter", har jeg ikke meget til overs for.

Gætterier uden nogen form for dokumenteret effekt... Sikkert fordi, hvis en side er optimeret, SKAL de finde noget at skrive.. :)

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Jochumsen:
Ja, det tænkte jeg nok. 

Websitet er optimeret, efter "kunstens" regler, men det er desværre tiden, som er problemet...

Havde egentlig håbet på én, som kunne klare off-page SEO'en, så jeg selv kunne fokusere på on-page delen. Jeg må lede videre :)

Hvis du definitivt har mistet tilliden til din SEO leverandør, bør du afslutte samarbejdet omgående. 

Er du "bare" i tvivl, kan du diskret bede en fagmands om en "second opinion" og få lavet en SEO tilstandsrapport.

Men du bør også være bevidst om, at der kan være andre faktorer, der gør at din SEO leverandørs indsats ikke performer som forventet.

Dine konkurrenter har måske også igangsat indsatser, hvilket har øget konkurrencen.

Negativ SEO kan også være en "udefra kommende faktor".

Hvis din SEO leverandør er fagligt solid, vil vedkommende kunne hjælpe dig med at analysere data, linkprofil m.v.

Nu skriver du, at du selv vil forestå on-site SEO, og at en ekstern skal forestå off-site SEO.
Er du sikker på, at det er off-site SEO, der har negativt påvirket dit site? ;-)

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Jochumsen:
Det er nok ikke besværret værd. De såkaldte "SEO tilstandsrapporter", har jeg ikke meget til overs for.

Gætterier uden nogen form for dokumenteret effekt... Sikkert fordi, hvis en side er optimeret, SKAL de finde noget at skrive.. :)

Jeg kan naturligvis ikke vide, hvilke SEO rapporter du har fået udarbejdet. Men jeg gætter på, at de ikke var ordentligt udarbejdet, og/eller du ikke fik dem forklaret af skribenten, siden du ikke har tillid til sådanne rapporter.

Et professionelt full scale SEO arbejde bør altid starte med en søgeordsanalyse / rapport. Har man ikke har sat fingeren på de ømme steder, hvordan skal man så kunne adressere dem? :-)

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra Jyllinge
Tilmeldt 23. Mar 09
Indlæg ialt: 31
Fra  Noprobs Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er skam afsluttet :)

Jeg har i samme periode ikke lavet noget voldsomt om på siden, netop for at måle off-page SEO arbejdet. Det er jo perfekt, som det er ;)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Henrik Jochumsen:

Det er skam afsluttet :)

Jeg har i samme periode ikke lavet noget voldsomt om på siden, netop for at måle off-page SEO arbejdet. Det er jo perfekt, som det er ;)

Har du købt linkbuilding, skal du være opmærksom på, at effekten nogle gange først for alvor viser 3-6 mdr efter links mm er lavet. Især hvis det er på søgeord, hvor der er hård konkurrence...

Det er ihvertfald min erfaring med Off-page SEO, som du kalder det :)

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)