Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regning for importmoms fra UPS

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 28. Jan 16
Indlæg ialt: 2
Fra  NOOD Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Jeg har en nystartet webshop, og er i forbindelse med indkøb til mit varelager løbet ind i en udfordring ift. en regning for importmoms fra UPS. Jeg har modtaget et par forsendelser fra udlandet (ikke EU), som ved en fejl var adresseret til min privatperson og ikke til min virksomhed, hvor jeg er moms- og importørregistreret. Derfor er jeg blevet faktureret for importmoms fra UPS. Jeg har kontaktet UPS mhp. at få dette rettet, men de tager 635 kr. i gebyr pr. faktura for dette! I dette tilfælde er gebyret mere end hvad importmomsen forløber sig til, og det kan derfor ikke betale sig for mig, rent økonomisk, at få det ændret.
Mit spørgsmål er nu til jer kloge hoveder; hvordan (og kan jeg overhovedet) bogføre mig ud af disse regninger, således jeg kan få importmomsen tilbagebetalt via SKAT? I dette tilfælde drejer fakturaen sig jo om "ren" moms, så dvs. beløbet udgør 100% moms. Jeg bruger Dinero som regnskabsprogram - kan jeg evt. oprette en ny konto med 100% købsmoms, eller skal jeg gå tilbage og rette i den oprindelige faktura fra leverandøren og tilføje moms - og er det overhovedet lovligt at gøre på den måde?

Det var mange spørgsmål på én gang :) Jeg håber der er nogen, der kan hjælpe mig.

Mange hilsner

Sanne

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46709
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:36

Enten betaler du DHL for at få det rettet - eller du bogfører hele beløbet på en konto uden moms da du ikke kan trække moms fra udlandet fra i dansk moms på nogen måde - og selv vil være skyldig i, at du ikke fik det uden moms til dit CVR

Pest eller kolera - gebyr DHL og korrekt regning uden moms - eller hele beløbet bogføres som udgift på konto uden moms som jeg ser det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 28. Jan 16
Indlæg ialt: 2
Fra  NOOD Skrevet kl. 21:07

Mange tak for dit svar, John!

Jeg må anse det for at være betalte lærepenge - så sker det ihvertfald ikke igen en anden gang.

Mvh Sanne

[Manuel signatur med link fjernet af moderator i henhold til Aminos regler]

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)