Jeg er helt ny i branchen. Jeg står og skal importere 1000 rosenkranse for en kinesisk fabrik. Nogle der kender kan finde ud af på en mærkelig måde om den er troværdig :)? Hvordan gør jeg vedr. import, told osv. - Emil. |
Den bedste måde er jo at besøge fabrikken Om de er troværdige er jo svært at sige, men man kan naturligvis kontrollere en smule på nettet.
Har de eksporteret før, fabrikken skal have en eksport tilladelse for at kunne sælge til dig, eller alternativt køre det igennem et eksportfirma som så typisk tager 3-4%
Har de solgt til andre kunder i Europa, så kan du jo bede om referencer.
Jeg går ud fra at du har et firma og er registreret som importør, ellers skynder du dig at gøre det. Har du firma er det ikke en større kunst at blive registreret som importør og Skat kan hjælpe dig med evt. spørgsmål. Det er også det de er der for, ikke kun for at kradse over ½ delen af vores løn ind i kassen
på Skat's hjemmeside kan du med lidt held finde toldsatsen. Det letteste for dig vil være hvis speditøren fortolder tingene for dig, så kan du koncentrere dig om at sælge blomster kranse.
Hvis de er de kunstige blomster som jeg tænker på, så skal kineserne alligevel have ros. Jeg ser rigtig mange kunstige blomster her i Kina og de er altså virkelig flot lavet. Man kan næsten ikke se at de er kunstige og det gælder både roser, tulipaner og hele planter. Så kan man nøjes med at støve af, men man skal så heller ikke regne med at de blomstrer.