Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CMS og deres ansvar

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 14
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen, 

Jeg vil blot høre om I ved, om de forskellige CMS'er som er på markedet, så som Wordpress, Shopify og Prestashop kan drages til ansvar hvis min side eksempelvis bliver hacket, eller er det noget man står for? Jeg spøger blot af ren nysgerrighed, da jeg godt kunne tænke mig at vide lidt mere omkring det ansvar virksomheder hedder overfor deres kunder. Har disse CMS-systemer noget specielt software som er "installeret", som beskytter mod hack eller har de noget ansvar for at sikre, at det bliver svære at hacke? Hvis ikke, er det så ude af deres "hænder", når systemet er installeret på min server eksempelvis? 

Glæder mig til at høre jeres svar. :-)

Fra København
Tilmeldt 5. May 10
Indlæg ialt: 522
Fra  RasmusKnabe.com Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, det kan de ikke. De fleste systemer gør rigtig meget ud af sikkerhed men den endelige sikkerhed har man selv ansvaret for.. og den består i øvrigt af mange andre ting end blot det valgte CMS :)

Tilmeldt 15. Aug 11
Indlæg ialt: 1355
Fra  Bull Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Project1:

Hej allesammen, 

Jeg vil blot høre om I ved, om de forskellige CMS'er som er på markedet, så som Wordpress, Shopify og Prestashop kan drages til ansvar hvis min side eksempelvis bliver hacket, eller er det noget man står for? Jeg spøger blot af ren nysgerrighed, da jeg godt kunne tænke mig at vide lidt mere omkring det ansvar virksomheder hedder overfor deres kunder. Har disse CMS-systemer noget specielt software som er "installeret", som beskytter mod hack eller har de noget ansvar for at sikre, at det bliver svære at hacke? Hvis ikke, er det så ude af deres "hænder", når systemet er installeret på min server eksempelvis? 

Glæder mig til at høre jeres svar. :-)

Når det er et Open Source system er det dig der har det fulde ansvar for siden og for sikkerheden. Det kan du også læse i deres betingelser når du installere systemerne. Det er uanset om det er Prestashop, Wordpress eller et helt tredje system.

Ift. Shopify er det lidt anderledes - shopify er jo en hosted shop. Hvis dine brugeroplysninger til webshop administrationen er blevet lurret eller lækket, så er det jo dit eget problem. Men overordnet kan en Shopify webshop ikke blive "hacket" som wordpress kan. Wordpress sider bliver typisk hacket fordi der er sikkerhedshuller i plugins man selv installere (som man også har ansvaret for).

Læs mere om Shopify sikkerhed her:

https://www.shopifyconcierge.com/blogs/news/1206752-should-you-worry-about-security

Danmarks eneste officielle Prestashop Webbureau

Fra København
Tilmeldt 8. Oct 14
Indlæg ialt: 412
Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal tænke på at jo flere som bruger et given CMS system jo større chance er der for at nogle har fundet huller. Så alt hvad der er open source er farligt hvis du ikke tager yderligere hensyn. Du kan gøre mange ting for at gøre fx. Wordpress meget mere sikkert.

Men du kan ikke drage fx: Wordpress virksomheden til ansvar hvis din side bliver hacket, du bruger blot deres kode(lovligt) og står selv for sikkerheden.

Tilmeldt 29. Nov 14
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen! 

Mange tak for svarende, det sætter jeg pris på. Det var lige præcis de svar som jeg søgte. Nu nævner I at der kan gøres rigtig meget for at sikre sin hjemmeside, og at der gøres meget for de pågældende CMS-systemer for at lukke disse huller, men hvordan foregår dette? Har Wordpress nogle hackere ansat som sørger for at finde og lukke hullerne, og hvad kan jeg selv gøre for sikre min hjemmeside? 

Rigtig god aften til jer allesammen :-)

Fra København
Tilmeldt 8. Oct 14
Indlæg ialt: 412
Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Project1:

Har Wordpress nogle hackere ansat som sørger for at finde og lukke hullerne, og hvad kan jeg selv gøre for sikre min hjemmeside? 

Nu har jeg ikke selv rørt Wordpress i mange år, men en hurtig Google søgning gav er godt resultat: http://howtomakemyblog.com/secure-wordpress/.

Wordpress er et stykke software ligesom så meget andet, det gælder om at gøre det så svært så muligt for uvedkommende at komme ind.

Jeg bruger selv SMS login så mange steder som jeg kan, jeg ved ikke om nogen har lavet dette til Wordpress(det må der vel være), så vil jeg anbefale dig at gå den vej. På den måde kræver det at de har adgang til din telefon :)

Tilmeldt 29. Nov 14
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Super godt, og mange tak! Det vil jeg helt sikkert få taget et kig på. :-)

Tilmeldt 15. Aug 11
Indlæg ialt: 1355
Fra  Bull Skrevet kl. 00:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,3 stjerner givet af 3 person

Project1:

Hej allesammen! 

Mange tak for svarende, det sætter jeg pris på. Det var lige præcis de svar som jeg søgte. Nu nævner I at der kan gøres rigtig meget for at sikre sin hjemmeside, og at der gøres meget for de pågældende CMS-systemer for at lukke disse huller, men hvordan foregår dette? Har Wordpress nogle hackere ansat som sørger for at finde og lukke hullerne, og hvad kan jeg selv gøre for sikre min hjemmeside? 

Rigtig god aften til jer allesammen :-)

Wordpress er i sig selv fint i forhold til sikkerhedsniveauet. Jeg er også sikker på de får professionelle til at finde fejl og sikkerhedshuller før de udgiver en ny version af systemet. Der hvor hackere typisk nemt kommer ind er når du installere plugins. Det er desværre ikke alle plugins der er gennemført lige godt. 

Tre hurtige råd herfra er:

- Installer Better WP Security pluginet

- Sørg for, at dit brugernavn ikke er "admin"

- Hvis du endnu ikke har installeret wordpress, så sørg for ved installationen, at database prefixet er noget andet end "wp_"

Eller så læs denne: http://www.sitepoint.com/tips-to-secure-wordpress/ 

Står det dog mellem Wordpress og Drupal som er to Open Source systemer så er sikkerheden bedre hos Drupal (dog ikke ensbetydende at WP sikkerheden er dårlig :))

Danmarks eneste officielle Prestashop Webbureau

Tilmeldt 29. Nov 14
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 00:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svaret, jeg vil også lige tage et kig på Drupal så. Jeg overvejer nemlig at sidde og eksperimenterer lidt med et CMS-system og se om jeg kan få lavet en lille personlig hjemmeside til mig selv. Jeg har ikke tidligere erfaring med det, og det er også mest for bare at prøve det, og havde hørt at Wordpress skulle være forholdsvis brugervenligt at give sig i kast med, så tænkte at jeg hellere måtte får det med sikkerhed på plads før jeg gav mig i kast med det. Drupal kende jeg slet ikke til, men tager da lige et kig på det :-) 

I skal have en rigtig stor tak for, at I har gidet bruge tid på at besvare min spørgsmål, det sætter jeg stor pris på. 

Fra Køge
Tilmeldt 22. Mar 10
Indlæg ialt: 484
Fra  IT Operators Aps Skrevet kl. 07:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ligegyldigt hvilket CMS du vælger, så vil du aldrig være mere sikret end den webserver du placerer det på. 
Regel nummer 1 er backup, backup og backup

IT Operators Aps - Professionel IT Service og Support 

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)