Mit navn og CPR er for nogle år siden blevet misbrugt til at indsætte mig som direktør i et firma der efter et par uger gik konkurs. Det er den korte version :) Politi og advokat tror på mig og at jeg ikke står til ansvar.
Mit spørgsmål er så hvad har det af betydning for mig hvis jeg en dag vil have eget firma? Det kunne godt tænkes jeg en dag vil lave noget freelance arbejde eller noget i den stil.
Kan du findes på nettet som direktør for det firma som gik konkurs - f.eks. i CVR som direktøren for det ved konkursen, ja så vil det være klogt at søge at få gjort noget ved det, hvis du kan vise det er misbrug. Der er så ellers en risiko for at en bank eller kunder eller hvad ved jeg, kan se dit navn som involveret i den konkurs som måske tilmed kan ha være dramatisk
Kan dit navn ikke findes - og ikke ved søgning i CVR.dk som ansvarligt for konkursen, så glem det - søg selv på det i cvr
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
På cvr.dk er mit navn så fint kædet sammen med firmaet. Opdagede det først da jeg fik brev fra advokaten der skulle stå for konkursen. Det er netop med bank, skat og det offentlige jeg frygter jeg vil få problemer med en dag. Hvis det ikke kan blive fjernet fra cvr.dk må det vil give mig nogle begrænsninger hvis jeg laver eget firma en dag. Jeg husker også noget med at reglerne er blevet strammet for personer med tidligere konkursramte firmaer?
der er ikke egentligt regler - med mindre det konkursramte har haft f.eks. moms gæld for så kan du sikkert få krav om sikkerhedsstillelse ved nytiftelse når du står som leder af det ved konkursen - Du kan dog sagtens ha ret i at banker vil se det som negativt. Hvis du kan bevise du ikke var direktør - så burde det være din klare ret at få det fjernet - evt ved at politianmelde de som indsatte dig uden din viden og underskrift -for ja det kunne man tidligere. Jeg mener den er lukket i dag
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Jeg vil mene at du nok skal få problemer på den ene eller anden måde, når du en dag skal have et cvr-nr eller firmabankkonto... Og i det tilfælde bør du nok have noget skriftligt klart fra Politi og diverseadvokater?
Jeg må hellere prøve at tage kontakt til politiet og advokaten igen. Forhåbentligt kan jeg få noget på skrift! Hvis det kan lade sig gøre så går der sikkert noget tid. Til den tid skal jeg nok lige give svar på hvad det endte med.