Jeg har sagt min gode fastansatte stilling op fordi jeg gerne vil afprøve noget nyt. Men da min chef gerne vil beholde mig til nogle af de opgaver jeg hidtil har haft og da jeg også gerne vil have noget stabil indtægt, så er vi ved at finde en løsning hvor jeg arbejder 1-2 dage om ugen på konsulentbasis.
Nu er vi kommet til diskussionen om timeløn. Vi kender begge opgave & kompetencer & aflønningsniveau som fastansat, men er der en god tommelfingerregel for, hvor meget mere man skal beregne i en konsulentaflønning, hvor man jo selv står for ferie, forsikringer mv.?
Det er meget nyt for mig, så alle kommentarer er velkomne!
Hvormeget du skal regne med at få som konsulent afhænger meget af udbud og efterspørgsel - da jeg startede som Freelancer for 7 år siden lå min timepris på 3 gange min timeløn - men som sagt det svinger nok en del fra branche til branche
Jeg er (endnu) kvalitetschef og det fremtidige primære arbejdsindhold er tænkt at være ansvaret for vores kvalitetsstyringssystem. Vi bruger softwaren IPW som jeg efterhånden har arbejdet en del med.
Tak for superhurtigt svar! Desværre tror jeg ikke jeg har en aftale, hvis jeg skal have 3 x min nuværende timeløn - og jeg tænker at der vel er noget "rabat" når det drejer sig om en forholdsvis fast aftale - altså i modsætning til 2-3 timer hist og 4-5 timer pist.
Jo, bestemt, det vil være den helt perfekte løsning for mig! Jeg har faktisk selv foreslået min chef det samme her i weekenden. Det hænger på, om firmaet er parat til at committe sig til de 2 dage fast.
Fingers crossed :-) Foreløbig har vi "kun" en aftale på konsulentniveau. Men jeg tror vi får svært ved at finde en konsulentpris, som vi begge vil kunne være tilfredse med... derfor ville jeg gerne høre om der var tommelfingerregler, der kunne bringe argumentationen lidt videre end hvad vi hver især "synes".