Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra fastansat løn til konsulentløn

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Arden
Tilmeldt 22. Jan 16
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har sagt min gode fastansatte stilling op fordi jeg gerne vil afprøve noget nyt. Men da min chef gerne vil beholde mig til nogle af de opgaver jeg hidtil har haft og da jeg også gerne vil have noget stabil indtægt, så er vi ved at finde en løsning hvor jeg arbejder 1-2 dage om ugen på konsulentbasis.

Nu er vi kommet til diskussionen om timeløn. Vi kender begge opgave & kompetencer & aflønningsniveau som fastansat, men er der en god tommelfingerregel for, hvor meget mere man skal beregne i en konsulentaflønning, hvor man jo selv står for ferie, forsikringer mv.?

Det er meget nyt for mig, så alle kommentarer er velkomne!

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 13:04

Hvormeget du skal regne med at få som konsulent afhænger meget af udbud og efterspørgsel - da jeg startede som Freelancer for 7 år siden lå min timepris på 3 gange min timeløn - men som sagt det svinger nok en del fra branche til branche

//Morten

Fra Silkeborg
Tilmeldt 12. Feb 11
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 13:20

Hvad er din stilling og hvilke opgaver arbejder du med?

Fra Arden
Tilmeldt 22. Jan 16
Skrevet kl. 13:42

Hej Authentic

Jeg er (endnu) kvalitetschef og det fremtidige primære arbejdsindhold er tænkt at være ansvaret for vores kvalitetsstyringssystem. Vi bruger softwaren IPW som jeg efterhånden har arbejdet en del med.

Fra Arden
Tilmeldt 22. Jan 16
Skrevet kl. 13:47

Hej Morten

Tak for superhurtigt svar! Desværre tror jeg ikke jeg har en aftale, hvis jeg skal have 3 x min nuværende timeløn - og jeg tænker at der vel er noget "rabat" når det drejer sig om en forholdsvis fast aftale - altså i modsætning til 2-3 timer hist og 4-5 timer pist.

Men rigtig god info! Tak

Tilmeldt 19. Nov 13
Indlæg ialt: 131
Fra  NTK Trading Skrevet kl. 09:51

Hej.

En ting er hvad du skal have i løn, en anden ting er, om SKAT vil se det som at du er selvstændig.

Der er strenge regler, hvis du har en del timer ved det samme firma :-)

Indehaver af Varde Tv & IT Service

Fra Arden
Tilmeldt 22. Jan 16
Skrevet kl. 10:48

Hej Nicolai

God pointe! Tak for det!

God søndag :-)

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 12:26

Kunne du ikke være ansat de to dage om ugen og så bruge de andre dage på at drive din egen virksomhed?

Sådan en løsning ville mange iværksættere da give deres ene arm for at starte op på.

Fra Arden
Tilmeldt 22. Jan 16
Skrevet kl. 19:42

Hej Birte

Jo, bestemt, det vil være den helt perfekte løsning for mig! Jeg har faktisk selv foreslået min chef det samme her i weekenden. Det hænger på, om firmaet er parat til at committe sig til de 2 dage fast.

Fingers crossed :-) Foreløbig har vi "kun" en aftale på konsulentniveau. Men jeg tror vi får svært ved at finde en konsulentpris, som vi begge vil kunne være tilfredse med... derfor ville jeg gerne høre om der var tommelfingerregler, der kunne bringe argumentationen lidt videre end hvad vi hver især "synes".

Med venlig hilsen
Susanne

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)