Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Håndværker timeløn 2015/2016

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 5. Sep 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg takker mange gange for jeres svar! 

:) 

Fra Århus
Tilmeldt 5. Sep 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Bruun Rasmussen:

En god tommelfingerregel er at du skal gange din ønskede timeløn med 1,4-1,5 for at finde din kostpris

Altså: Du vil have 150 kr. i timen = 225 kr. for at dække din løn, feriepenge, pension, forsikringer, arbejdstøj mv.

Vil du have mere end 150 kr. bliver beløbet selvfølgelig højere.

Udover at dække din løn + de nævnte områder, skal du også huske at du måske skal tjene til en firmabil, hjemmeside, pr-materialer, værksted, virksomhedens forsikringer, penge til hvis du er syg, eller dine børn er syge osv osv osv.

Du ved bedst selv hvad du har af udgifter, men mit råd til dig er at du skal huske at få dækket dem alle sammen. Min vurdering er at din timepris skal være et sted mellem 320 og 400 + moms.

Jeg kender mange små selvstændige håndværkere, og der er altså ikke mange af dem der tjener voldsomt mange penge. Bl.a. fordi flere af dem ikke tager det for deres arbejde som det er værd. Et andet aspekt er at nogle faktisk mener man mister potentielle kunder på at være for billig. Men det er en anden snak som man kan tage en anden gang :-)

Held og lykke med det hele

Det var et perfekt svar! Lige hvad jeg havde brug for at vide. Mange tak for det. :)

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)