Hej Amino'er.
Jeg planlægger en studietur til Dublin. Jeg har eget firma og jeg vil høre hvor meget jeg kan trække fra. Jeg har hørt noget om kost fradrag på 471,- pr. døgn. En standardsats. Er det korrekt? Og er det det fulde beløb, som kan trækkes fra? Hvad med momsen? Er der fuldt fradrag for rejsens samlede pris, som også vil inkludere hotel? Og hvad med momsen? Er der andre fradrag jeg kan benytte mig af? Venlig hilsen Sabrina |
forudsat rejsen alene foretages for firmaet - Studie må jo IKKE være noget med privat studie - en uddannelse osv.
Ja der er så fuldt fradrag for kost og logi taget som udgift - enten efter regning eller efter statens takster taget som fradrag i stedet - takster og regler er her http://johnhannover.blogspot.dk/2014/11/bogfring-af-rejseudgifter-momsmssigt.html
Der er ikke som udgangspunkt moms på fly f.eks. og du kan naturligvis ikke trække udenlandsk moms fra. Du kan evt søge moms betalt i EU for mad og hotel refunderet via moms i skat.dk - eller tage det som udgift bare - forudsat det er under 50 Euro
vh John Hannover