Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til Statistik !

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg skal til eksamen imorgen, og jeg er lidt nervøs da, jeg ikke helt har styr på statistik. Er der en venlig sjæl der kan hjælpe mig :-)

Fra København
Tilmeldt 24. Dec 15
Indlæg ialt: 90
Fra  Mindcology Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

barawa:

Hej Aminoer

Jeg skal til eksamen imorgen, og jeg er lidt nervøs da, jeg ikke helt har styr på statistik. Er der en venlig sjæl der kan hjælpe mig :-)

Hvad skal du bruge hjælp med?

Tilmeldt 29. Jun 15
Indlæg ialt: 267
Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan skal vi kunne hjælpe dig med så lidt information? lol

Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad bruger man middelværdien og median til? Hvad er konfidensinterval og standard deviation :-/ ?

Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Fra København
Tilmeldt 24. Dec 15
Indlæg ialt: 90
Fra  Mindcology Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :

barawa:
Hvad bruger man middelværdien og median til? Hvad er konfidensinterval og standard deviation :-/ ?

Det er desværre for mange år siden jeg gik i skole til at huske noget af det. Så jeg kan desværre ikke hjælpe dig med den del. 

Jeg kan dog sige dette:

Læs, studere, knokle og giv den gas alt hvad du overhovedet kan, og så drop alle bekymringerne. Går den så går den og så er alt godt. Går den ikke, så prøve igen. 

Pøj pøj med det. Jeg krydser fingre for dig...Big Smile

Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for det gode råd Big Smile

Tilmeldt 16. Sep 14
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Meget kort

Middelværdi: Gennemsnit.

Median: Det midterste tal i et talsæt. eks: 1-2-3-4-5 der er medianen 3.

Konfidensinterval: Bruges ved stikprøver (n). Beskriver hvor den sande værdi for det parameter man regner på. Det opdeles i procenter (90% konfidens, 95% konfidens osv.) der angiver sikkerheden for at det sande tal ligger i intervallet. eks: med 95% konfidensinterval for en middelværdi beregnes til 2 og 4. Det betyder at det sande tal med 95% sandsynlighed befinder sig inden for dette interval.

standardafvigelsen: hvor meget en variabel svinger om en middelværdi. eks: du har en aktie med et forventet årligt afkast på 10% (det er gennemsnittet over x antal år) og en standardafvigelse på 5% det betyder at afkastet i svinger mellem 5 og 15%.

Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak Jens.. Jeg begynder at forstår det nu.

Jeg har et dataset som jeg prøver at analysere ved at bruge SSPS. Jeg fundet ud at det er normalfordelt, og derved prøver jeg at tage t-test så jeg kan finde p-

værdien. 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)