Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Time management - et godt ur med stopursfunktion

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Feb 14
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er flere gange stødt på artikler med iværksættere i US, der lovpriser deres urer.

Det laver ikke reklame for de enkelte urer, men for stopursfunktionen deri. Det handler især om det, at undersøge, hvor meget tid de bruger på de forskellige aktiviteter de laver hverdag. 

Fx. hvor lang tid det tog at lave forskellige måltider, hvis de skulle presses ind imellem møder. Eller hvor lang tid det tog at cykle eller gå til toget etc. Med andre ord, et overblik der gav dem mulighed for, at nå de aftaler de havde, og ligge nye aftaler ind i deres kalender. 

Med mit temperament giver det god mening at prøve ud. 

Jeg har ikke gået med ur siden mobiltelefonerne slog igennem, og jeg har forsøgt at bruge min telefon til at tage tiden med, men fandt det for besværligt.

Spørgsmål 1. 

Nogen der har erfaringer med ovenstående? 

Spørgsmål 2.

Nogle der kan anbefale gode urer, gerne i forskellige prisklasser? 

Spørgsmål 3.

I opstart skal penge nå så langt som muligt. Jeg har fra tidligere arbejde, kunne trække jakkesæt fra, da det var påkrævet og derfor arbejdstøj. Kan man trække et ur fra, hvis det er et ur til 1000-2000 DKK? 

Tak på forhånd.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47189
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:08

Johera:
I opstart skal penge nå så langt som muligt. Jeg har fra tidligere arbejde, kunne trække jakkesæt fra, da det var påkrævet og derfor arbejdstøj. Kan man trække et ur fra, hvis det er et ur til 1000-2000 DKK? 
nej ur må man selv betale - også et med kronograf. Du kan finde masser japserure med det - ville nok vælge noget lidt dyrere - type Seiko elle Citizen.

Om du gider bruge kronografen og skrive ned ret mange dage tvirvler jeg på. I alle fald - din egen lomme der må betale

Og du kan som heller ikke trække jakkesæt fra som ejer der ikke samtidigt har flere ansatte der kræves iført samme arbejdstøj og med logo og krav om kontrol med at det kun bruges i arbejdstiden. Ejer ville ikke bare kunne trække et jakkesæt fra - se http://johnhannover.blogspot.dk/2015/03/arbejdstj-og-fradrag.html 

vh John Hannover

Fra København
Tilmeldt 8. Oct 14
Indlæg ialt: 412
Skrevet kl. 14:23

Har du besluttet dig for at det skal være et fysisk ur, ellers vil jeg da tror at der må være en APP derude et sted som har denne funktionalitet indbygget.

APP's plejer jo også at koste lidt mindre, når det nu skal op af din private lomme :)

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 14:51

Johera:

Spørgsmål 1. 

Nogen der har erfaringer med ovenstående? 

Jeg har tidligere arbejdet i projekter hvor vi blev bedt om at gøre vores tid op meget detaljeret, og for mig har det ikke givet mening, registreringsoverhead har simpelthen været for stort - Hvad nytter at du ved præcist hvad du bruger hvert øjeblik på, hvis 20 % af din tid går med at registrerer det. Dertil kommer at man jo nærmest skal være autist for at huske hvergang at få det startet og stoppet, dvs kvaliteten af registreringerne er som regel meget tvivlsom

Men nu vel kommer nok meget an på hvad type job du har - jeg plejer at skelne mellem "Manager schedule" og "Maker schedule"

Hvis du arbejder med ledelse, projektledelse eller lignende så er din dag fyldt med afbrydelser, ting du lige skal tage stilling opringer der skal svares osv, her er det sjældent du har længere tid sammenhængende til at arbejde på en opgave - og her giver meget deltaljeret tidsregistrering meget lidt mening

Arbdejder du istedet som udvikler, designer eller lignende, så er det vigtigt for dig at du kan koncentrerer dig, dvs at du har sammenhængende timer eller måske dage hvor du kan koncentrerer dig om enkelte opgaver, og her kan du sagtens holde styr på din tid - og igen er der jo også her en nedre grænse, jeg går ikke udfra at du stopper og starter uret hver gang du går efter kaffe Wink

Jeg ved at det er stort "over-there", og det er jo nok en kultur ting hvor man i den amerikanske kultur ligger meget vægt på den slags ting, jeg ville selv hade at have en hverdag hvor jeg ikke kunne bruge 22 min på min frokost hvis jeg havde lyst bare fordi min schedule fortalte mig at jeg burde kunne klare den på 15 min

Så det her er da nok meget sjovt hvis man syntes, men hvor meget værdi det vil give dig er jeg ikke sikker på.

//Morten

Tilmeldt 2. Feb 14
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 15:34

Tak for svar

John - Jeg tænkte godt det var et long shot. :) 

Tobias - desværre. 

Morten - Det er korrekt, og cykelturen til toget, kan blive forhindret af trafik eller andet. Jeg har meget fokus på overhead, og det er heller ikke alt jeg vil registrere. 

Det jeg for eksempel gerne vil have en idé om er, hvor længe det tager at gå, cykel, køre bil til de forskellige steder i byen, afhængig af hvor jeg har mødet. Så jeg får flettet så meget motion ind, som muligt. 

Anyway, man skal teste sine antagelser, og de data jeg har på det, i forhold til min profil, gør at jeg bliver nødt til at teste min antagelse. :) 

EDIT: Fik ikke læst det hele fra dig Morten. Du har ret, det er ikke sjovt hvis man ikke kan slappe af med sin frokost, men for mit vedkommende, kræver det at jeg løber ekstra stærkt for at min idé fra jorden, og op i cruising altitude. ;) 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)