Hej, Jeg er flere gange stødt på artikler med iværksættere i US, der lovpriser deres urer. Det laver ikke reklame for de enkelte urer, men for stopursfunktionen deri. Det handler især om det, at undersøge, hvor meget tid de bruger på de forskellige aktiviteter de laver hverdag. Fx. hvor lang tid det tog at lave forskellige måltider, hvis de skulle presses ind imellem møder. Eller hvor lang tid det tog at cykle eller gå til toget etc. Med andre ord, et overblik der gav dem mulighed for, at nå de aftaler de havde, og ligge nye aftaler ind i deres kalender. Med mit temperament giver det god mening at prøve ud. Jeg har ikke gået med ur siden mobiltelefonerne slog igennem, og jeg har forsøgt at bruge min telefon til at tage tiden med, men fandt det for besværligt. Spørgsmål 1. Nogen der har erfaringer med ovenstående? Spørgsmål 2. Nogle der kan anbefale gode urer, gerne i forskellige prisklasser? Spørgsmål 3. I opstart skal penge nå så langt som muligt. Jeg har fra tidligere arbejde, kunne trække jakkesæt fra, da det var påkrævet og derfor arbejdstøj. Kan man trække et ur fra, hvis det er et ur til 1000-2000 DKK? Tak på forhånd. |
nej ur må man selv betale - også et med kronograf. Du kan finde masser japserure med det - ville nok vælge noget lidt dyrere - type Seiko elle Citizen.Johera:I opstart skal penge nå så langt som muligt. Jeg har fra tidligere arbejde, kunne trække jakkesæt fra, da det var påkrævet og derfor arbejdstøj. Kan man trække et ur fra, hvis det er et ur til 1000-2000 DKK?
Om du gider bruge kronografen og skrive ned ret mange dage tvirvler jeg på. I alle fald - din egen lomme der må betale
Og du kan som heller ikke trække jakkesæt fra som ejer der ikke samtidigt har flere ansatte der kræves iført samme arbejdstøj og med logo og krav om kontrol med at det kun bruges i arbejdstiden. Ejer ville ikke bare kunne trække et jakkesæt fra - se http://johnhannover.blogspot.dk/2015/03/arbejdstj-og-fradrag.html
vh John Hannover