Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP TIL WEBSHOP: Tilbud om afbetaling til kunder uden kreditloft

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Jan 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen, 

Jeg skal til at oprette en webshop, hvor jeg gerne vil give mine kunder forskellige muligheder for finansiering af køb. 

Ideelt set skal det være rente og gebyr frit og ikke have et kreditloft, da produkterne svinger i pris fra 5-25.000. 

Jeg ved at der findes forskellige kviklåns muligheder, SPARXPRESS, Santander, GE MoneyBank m.f. 

Der findes også forskellige betalingsmuligheder igennem ViaBill, Klarna og Swea WebPay m.f.

Har i erfaring med nogle af de ovenstående, eller er der andre muligheder som kunne være bedre i min situation - f.eks. indgå en aftale med en bank, hvor man betaler et gebyr pr. transaktion? 

På forhånd mange tak!

/M.

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 865
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er mange spørgsmål i dette her som du skal være opmærksom på.

Lad os lige tage Finansieringsselskaberne først (Finansieringsselskaber benytter ikke kreditkort løsninger) og Bankerne (disse her typisk adgang til og kan udstede internationale kreditkort)
Hvis du er en helt nystartet webshop og ikke har en god stor pose penge i baghånden, så glem dem.
Dette til dels, da de slet ikke ønsker at indgå for mange aftaler med små webshops, da deres omkostninger er for høje i dette perspektiv.

Her kommer der så også et spørgsmål om hvilke produkter du ønsker at sælge, da begge ovenstående laver risikoprofiler basseret på den sikkerhed kunderne oplyser sammen med bla. produkttype. (der er rigtig mange håndtag man kan dreje på i risk manegement)

I forhold til rente og gebyrfrihed, så er der kun en til at betale gildet og det er dig. Det betyder at du ville blive afregnet i en underkurs, da ovenstående ikke vil stå med hele risikoen alene. Her er det igen en spørgsmål om hvilket produkt du ønsker at sælge.

I forhold til Viabill, så er der forskellige grænser. ved op til 2000,- er det uden omkostninger for kunden, hvis altså kunden betaler til tiden. Der er ingen risikovurdering på disse kunder, ud over RKI, men her suser de fleste alligevel igennem. Bemærk at denne grænse er ved at blive hævet.
Du har som webshop ingen risiko og får dine penge 14 dage efter handlen er gennemført.
Du kan også lave en højre grænse hos Viabil, men så begynder der at være renter på for kunden. Lige nu er toppen 10.000,-

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)