Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp Ahmet Barut på 14 år...

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Brønshøj
Tilmeldt 1. Oct 06
Indlæg ialt: 446
Skrevet kl. 07:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle der lyster

Så har der igen de sidste par dage været et eks. på hvad der sker når bureaukratiet krydser klinger med borgerne i Danmark.
Det drejer sig om den tyrkisk fødte Ahmet Barut på 14-år – han vil gerne bo hos sin far, som er selvforsøgende osv.
Men nej det må han ikke. Han skal være ude af Danmark d. 2. januar og tilbage til Tyrkiet, hvor hans mor ikke vil ”have” ham, men der er bor hans bedstefar…
 – sjovt nok mindes jeg et par tvangsfjernelser, hvor bedsteforældre blev kendt uegnet grundet alder….. J

Din underskrift kan måske lægge pres på ministeriet - måske nytter det J
http://www.helpahmet.underskrifter.dk/index.php

En rigtig glædelig jul til alle
Anne Fogel - smykker med mod
Fra Kalundborg
Tilmeldt 14. May 05
Indlæg ialt: 539
Fra  HosKejser Skrevet kl. 10:18

Hej, mit svar her er ikke et angreb imod din tråd men,

Sagen kan jo ankes og gåes igennem igen af embedsmænd mm.  Og der må også ligge mere bag end hvad der skrives her.  Er han feks kriminel?, faderen tid til sin søn ved siden af sit erhverv?... ja der er mange faktore der falder ind, og har moderen givet tilsagn omkring hun ikke gider have sin søn hjem til udlændingestyrelse og sin bedstefar er for gammel?

Supply Chain blæksprutte

Tilmeldt 22. Dec 07
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 10:28

ikke for at være et svin eller noget men hvorfor er denne tråd lagt herinde??

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 11:53

johnybigcash:

ikke for at være et svin eller noget men hvorfor er denne tråd lagt herinde??

Tja, det er jo et debatforum...

Jeg syntes det er fint et så vigtigt emne som flygtninge/indvandre spøgsmålet også bliver løftet herinde. Som vores lovgivning er skruet sammen i dag er den virkeligt skyld i nogle horrible senarier. F.eks. som he, hvor en 14 årig knægt ikke kan få lov til at bo sammen med sin far, hvad enten han er kriminel eller andet (ikke at jeg tror det), så er det squ i den grad umenneskelig.

Jeg tror det værste jeg har hørt om, til dato, omhandlede en 13-14 knægt som blev udvist til Indien, da han havde en familierelation der. At vedkommende så var et aktivt medlem af de tamilske tigere var ikke grund nok til at de danske myndigheder fandt vedkommende uegnet som forsørger.

/Peder 

Fra Brønshøj
Tilmeldt 1. Oct 06
Skrevet kl. 12:10

Jeg har valgt at oprette denne tråd bl.a. fordi jeg tildels ikke har tiltro til "bureaukratiet/jura" og at der gang på gang sker fejl. Det er så min holdning og det er ikke for at få en debat omkring det her emne...

Ganske simpelt for at hjælpe.......

I denne sag har både skole, fritidsaktivitet og nærmiljø bekræftet at denne familie og drengen er velintegreret. At både Ahmet og hans familie har ydet maks.
Denne sag er grotesk fordi han mor IKKE vil have ham pga. hendes nye mand...

Der har intet været fremme omkring kriminalitet - afvisningen hedder "at man skønner at han ikke ville kunne integreres" På trods at han idag er integreret og taler flydende dansk................

Ikke har tid - hmmm er det et kriterie andre familie ligger under.....hans far arbejde ja, men skal han være hjemmegående...

Jeg kan ikke se der noget som helst upassende i at sprede ordet....Og som jeg starter tråden med "til alle der lyster"...
Det frit for enhver ikke at gøre det...

Igen - hvis du har lyst så skriv under her
http://www.helpahmet.underskrifter.dk/index.php

Læs mere her
http://www.tvsyd.dk/page/13?article_id=22317

Julen har bragt ............ og så lige lidt næstekærlighed...

Edit;
eftersom udvisningen er gældende for 2.januar 2008 og det stadig er uvist om han må opholde sig under en anke.....

Fra Kalundborg
Tilmeldt 14. May 05
Fra  HosKejser Skrevet kl. 12:26

Det er selvfølgelig ærgeligt at, visse forkerte ryger ind i møllen. Men må sige at, loven er generel god og har sat en stopper for meget af det gamle "røde" indvandre cirkus de fik krereret.

Men syntes da at, når visse enkelt sager er oplyst, så er politikerne heller ikke helt blege for at, tage den enkelte sag op igen.

Hele denne lov er jo bygget op på den massive svindel og humbug med det danske system der har været. 

Supply Chain blæksprutte

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 12:56

kejseren:

Men syntes da at, når visse enkelt sager er oplyst, så er politikerne heller ikke helt blege for at, tage den enkelte sag op igen.

Jeg syntes nu mere det ser ud som om at enhver sag der bliver taget op i medierne bliver omstødt af politikerne.

Man kan godt sidde og frygte at der er en masse 12-15 årige børn som aldrig får deres sag i medierne og dermed bare bliver udvist til en forfærdelig skæbne.

/Peder 

Fra Kalundborg
Tilmeldt 14. May 05
Fra  HosKejser Skrevet kl. 13:10

Fordi den desværre har fanget en uskyldig i filteret - og kun godt jo.

Men jeg støtter nu den lov da i det store er god og gør det svært for dem at hustle 

Supply Chain blæksprutte

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 13:39

kejseren:

Men jeg støtter nu den lov da i det store er god og gør det svært for dem at hustle 

Nu er Annes indlæg heller ikke et angreb på loven som jeg læser det. Hun opfordrer til at at man tager denne her enkeltsag op igen og kigge på den med friske øjne (som jeg læser det). Så du kan sagtens være tilhænger af loven og støtte Ahmet samtidig.

Histoerien viser at der indimellem sker fejlvurderinger i administrationen, så det kunne også ske her.

Mvh Jesper

Fra Brønshøj
Tilmeldt 1. Oct 06
Skrevet kl. 14:05

Som Jesper antyder, så er jeg ikke interesseret i en generel debat om flygtninge/indvandre politik  og anfægter heller ikke loven i denne tråd.
Det er mere bureaukratiets gang og den omtalte dreng/hans familie denne tråd handler om Wink

Så vil jeg opfordre til omtanke og en anstændig tone, i de kommende indlæg, da denne tråd popper op som den første når du googler - knægtens navn Embarrassed

Damm good hr. demib Big Smile

Jeg opfordre...  og ønsker alle en glædelig jul

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)