Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat UK firma med danske kunder

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Jan 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogen der har erfaring med firma i UK og danske kunder.

Jeg er selvstændig konsulent med firma registrering i DK. Er nu flyttet til Skotland og har både danske og UK kunder. Jeg har en Dansk kunde der kræver jeg opholder mig i Dk medens jeg udfører konsulent ydelse for dem ( mindre end 180d). Tanken var at oprette UK firma. Mit spørgsmål er hvordan jeg isåfald vil blive beskattet af de ydelser jeg sælger til danske firmaer .

Fra Copenhagen
Tilmeldt 15. Jun 13
Indlæg ialt: 209
Fra  RuedRiis.com Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Den lytter jeg også lige med på - hvor svært er det, hvad koster det og hvordan er skatteforholdene?

Online underviser med 11.000+ solgte kurser i Vyond animationsvideo, GarageBand voice-overs og stærk videostruktur - via RuedRiis.com.

Fra London
Tilmeldt 1. Feb 15
Indlæg ialt: 164
Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :

moe1:

Nogen der har erfaring med firma i UK og danske kunder.

Jeg er selvstændig konsulent med firma registrering i DK. Er nu flyttet til Skotland og har både danske og UK kunder. Jeg har en Dansk kunde der kræver jeg opholder mig i Dk medens jeg udfører konsulent ydelse for dem ( mindre end 180d). Tanken var at oprette UK firma. Mit spørgsmål er hvordan jeg isåfald vil blive beskattet af de ydelser jeg sælger til danske firmaer .

Lad mig starte med at sige, at jeg bestemt ikke er noget geni på dette - jeg har bare lige stået i samme situration som dig, og kan da lige så godt dele ud af den erfaring jeg har opnået. Det lyder at jeg er lidt længere fremme i processen, så du kan da få al den info jeg har brugt førhen.

Det kommer for det første også rimelig meget an på den enkelte person. Jeg vil starte med at sige, at jeg overhovedet ikke tror det kommer til at lade sig gøre for dig at arbejde 180 dage i DK og kun blive beskattet i UK. Jeg mener, at du må have et X antal arbejdsdage, der er meget lavere end dette. Jeg ville her personligt kontakte Skat - gerne endda på skrift - så du har noget mere præcist at arbejde med.

Det ligger sådan, at der er en del personlige faktorer der gør, om du beskattes i Danmark eller ej. Det giver derfor kun mening pr. person at ringe ind til Skat. 

.. og velkommen til UK!

Managing Director af TimothyMedia Ltd. & Salerific Ltd
Få udviklet din næste webshop billigt hos TimothyMedia.com

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Aug 14
Indlæg ialt: 360
Fra  Advokatkontoret Rikke Wagenblast Sørensen Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Her kommer mine umiddelbare vurdering - fra min erindring.

Du skal vel i første omgang have lukket din danske virksomhed, og så kan der være noget ophørsbeskatning.

Den fulde skattepligt til Danmark ophører, hvis du flytter fra landet uden at have rådighed over bolig herhjemme - hvis du har bolig mulighed, når du arbejder som konsulent i Danmark, kan du få problemer med at forklare skat, at din fulde skattepligt er ophørt. Hvis du er fuldt skattepligtig til Danmark, bliver du beskattet af alle dine indtægter - altså også indtægter, som du har optjent i Skotland - til gengæld har man også fuld fradrag. Du kan således risikere at blive skattepligtig både til Skotland og til Danmark. Det er her relevant og tjekke om der er nogle dobbeltbeskatningspligtig.

Hvis din fulde skattepligt til Danmark ophører, kan du evt. anses for begrænset skattepligtig af de indtægter, som stammer fra Danmark - og så har du og begrænset fradragsret. Så ja du er nødt til at tage fat i Skat eller købe dig til rådgivning ud fra de helt præcise oplysninger om dine private forhold.  

Tilmeldt 19. Jan 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Spørgsmålet er så når jeg har både UK og DK kunder, om jeg skal beholde det dansk registrerede firma til de danske kunder samt oprette et UK til UK kunder. Vil det gøre forskel i hvor jeg betaler skat når jeg bor i UK og ikke opholder mig i længere tid i DK end lovligt for at være fri for DK skat.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Aug 14
Indlæg ialt: 360
Fra  Advokatkontoret Rikke Wagenblast Sørensen Skrevet kl. 09:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det personligt ejet virksomhed eller driver du virksomhed i selskabsform?

Jo mere der knytter dig til Danmark, jo større risiko er der for, at myndighederne ikke anser den danske fulde skattepligt som ophørt. Dvs. du kan risikere dobbeltbeskatning af nogle af dine indtægter.

Min umiddelbare vurdering er derfor, at det er en dårlig ide, at opdele det i 2 selskaber - også fordi der jo er administration m.v. herved. Men dette spm. er for kompliceret til at man kan svare på amino herom. Du er nok desværre nødt til at tage tyren ved hornene og betale for assistance om, hvordan du bedst muligt kan indrette dig.

Tilmeldt 19. Jan 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er personlig ejet konsulent virksomhed (enkeltmands). 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :

moe1:

Er nu flyttet til Skotland og har både danske og UK kunder. Jeg har en Dansk kunde der kræver jeg opholder mig i Dk medens jeg udfører konsulent ydelse for dem 

I forlængelse af hvad Rikke skrev i tidligere indlæg om risikoen for den fulde skattepligt til Danmark IKKE ophører.

 

Selvom du er flyttet til Skotland, hvad er din plan for ophold når du er i DK. Et parameter i forhold til skattepligten er også om du har en bolig til rådighed stadigvæk? Hvis du stadig har bolig til rådighed, så er det nærmest umuligt at komme ud af skattepligten.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)