jeps - bare vær sikker i underskuddet - da det - hvis det er noget gentagene jo hverken er rart for dig - eller nødvendigvis godt set med skatte øjne. Jeg ser ex regnskaber hvor folk har glemt, at varelager ikke er en omkostning - men skal ind som værdi - men ellers - klart ja forudsat I står til 50/50 deling (husk ejeraftale - livsvigtig - og tager den del med http://johnhannover.blogspot.dk/2013/09/is-og-aps-aftale.html
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Vi udlejer telte mm. det store underskud er selvfølgelig kun i år, grundet opstart :) det er vel ok? regner stærkt med at der kommer overskud det her år.
Da vi jo primært kun sælger ydelser, og det hele er lagt ind under småanskaffelser (har husket værdi under grænsen) så burde det vel være iorden ?
Sådan noget som Slushice saft, plastglas, gas opfyldning har jeg lagt under vareforbrug, sørger dinero så selv for at det ikke kommer med?
Vi udlejer telte mm. det store underskud er selvfølgelig kun i år, grundet opstart :) det er vel ok? regner stærkt med at der kommer overskud det her år.
Da vi jo primært kun sælger ydelser, og det hele er lagt ind under småanskaffelser (har husket værdi under grænsen) så burde det vel være iorden ?
Sådan noget som Slushice saft, plastglas, gas opfyldning har jeg lagt under vareforbrug, sørger dinero så selv for at det ikke kommer med?
hvis varen er brugt er det korrekt det skal under vareforbrug - men lægger i det der - så søger dinero jo netop IKKE for at det ikke kommer med, hvis det er på lager
Alt I har på lager skal tælles op og regnes ud til vareforbrug og flyttes VÆK fra forbrug og ind i varelager - Der er konto Varelagerregulering til det - og I flytter der hele beløbet ex moms væk med bogføring derfra kredit (minus) og debet varelager i status.
Småanskaffelser er ikke til den type ting som bruges til salg - Det er til faste aktiver som ikke indgår i salg (og grænse for sammenhængende aktiver 12.800 i 2015 i så fald) men slet ikke ting som siden sælges - Jeg synes I skal få en økonomiperson til at se det igennem for det store underskud kan springe skat lige så meget i øjnene som det springer mig i øjnene - og det er surt pludseligt at skulle af med penge man HAR brugt - Husk de kan gå 3 år tilbage - så check så I er sikre
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
se her hvornår I skal udfyldet og hvornår I har så lille oms at det er lidt- og hvad det er (det er EN virksomhed - et I/S - delt 50/50 eller efter hvad I har aftalt i ejer aftale)