Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

overskud/underskud enkeltmand + interessentskab

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Jan 15
Indlæg ialt: 5
Fra  Kbhfestudlejning I/S Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed, plus jeg har et I/S med en kammerat.

Vi kører 50/50 i interessentskabet.

Mit enkeltmandsvirksomhed har i år haft et overskud på 100.000 kr.

og vores I/S har i år haft et underskud på 200.000 kr.

Kan det så passe at jeg har tager 50% af underskuddet altså 100.000 kr.

og så ligger mit overskud til, så jeg får 0 kr.

og så er det 0 kr. jeg skriver på min forskudsopgørelse/selvangivelse ?

Tilmeldt 11. Jan 14
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 18:54

Kort sagt, ja.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46625
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:48

jeps - bare vær sikker i underskuddet - da det - hvis det er noget gentagene jo hverken er rart for dig - eller nødvendigvis godt set med skatte øjne. Jeg ser ex regnskaber hvor folk har glemt, at varelager ikke er en omkostning - men skal ind som værdi - men ellers - klart ja forudsat I står til 50/50 deling (husk ejeraftale - livsvigtig - og tager den del med http://johnhannover.blogspot.dk/2013/09/is-og-aps-aftale.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Jan 15
Fra  Kbhfestudlejning I/S Skrevet kl. 23:45

Vi udlejer telte mm. det store underskud er selvfølgelig kun i år, grundet opstart :) det er vel ok? regner stærkt med at der kommer overskud det her år.

Da vi jo primært kun sælger ydelser, og det hele er lagt ind under småanskaffelser (har husket værdi under grænsen) så burde det vel være iorden ?

Sådan noget som Slushice saft, plastglas, gas opfyldning har jeg lagt under vareforbrug, sørger dinero så selv for at det ikke kommer med?

Vi har fået lavet os en fin kontrakt :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:28

PhilipR:

Vi udlejer telte mm. det store underskud er selvfølgelig kun i år, grundet opstart :) det er vel ok? regner stærkt med at der kommer overskud det her år.

Da vi jo primært kun sælger ydelser, og det hele er lagt ind under småanskaffelser (har husket værdi under grænsen) så burde det vel være iorden ?

Sådan noget som Slushice saft, plastglas, gas opfyldning har jeg lagt under vareforbrug, sørger dinero så selv for at det ikke kommer med?

hvis varen er brugt er det korrekt det skal under vareforbrug - men lægger i det der - så søger dinero jo netop IKKE for at det ikke kommer med, hvis det er på lager

Alt I har på lager skal tælles op og regnes ud til vareforbrug og flyttes VÆK fra forbrug og ind i varelager - Der er konto Varelagerregulering til det - og I flytter der hele beløbet ex moms væk med bogføring derfra kredit (minus) og debet varelager i status. 

Småanskaffelser er ikke til den type ting som bruges til salg - Det er til faste aktiver som ikke indgår i salg (og grænse for sammenhængende aktiver 12.800 i 2015 i så fald) men slet ikke ting som siden sælges - Jeg synes I skal få en økonomiperson til at se det igennem for det store underskud kan springe skat lige så meget i øjnene som det springer mig i øjnene - og det er surt pludseligt at skulle af med penge man HAR brugt - Husk de kan gå 3 år tilbage - så check så I er sikre

vh John H

Tilmeldt 16. Jan 15
Fra  Kbhfestudlejning I/S Skrevet kl. 22:53

Hej igen, nu står jeg så og skal til at udfylde min selvangivelse, hvordan gør jeg lige det ?

Tænker mest på hvad jeg skriver i virksomhedsoplysninger, da der jo er 2 virksomheder?(rubrik 300 og frem) ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:45

Tilmeldt 16. Jan 15
Fra  Kbhfestudlejning I/S Skrevet kl. 23:57

Jeg har læst dit blog indlæg, men det jeg ikke forstår hvordan jeg skal gøre, er når jeg har både et interessentskab + enkeltmandsvirksomhed.

Hvordan udfylder jeg rubrik 300, med 2 forskellige cvr numre ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:03

PhilipR:

Jeg har læst dit blog indlæg, men det jeg ikke forstår hvordan jeg skal gøre, er når jeg har både et interessentskab + enkeltmandsvirksomhed.

Hvordan udfylder jeg rubrik 300, med 2 forskellige cvr numre ?

lægger alt sammen - din del af I/S og dit enkeltmands. Om skat så vil se dokumentation så er det begge regnskaber

vh John Hannover

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)