Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bank til Holdingselskab?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har oprettet et holdingselskab (til et fælles driftselskab som mig og nogle andre skal starte). Det er en IVS. Der var nogen der sagde til mig at det ikke var nødvendigt at have en bank konto til en IVS. Men har fået et brev om at jeg skal bruge en nemkonto.

Mit spørgsmål:

Er det nødvendigt at have en separat bank konto (erhverv) til en IVS holding selskab?

Hvis nej, er det anbefalet?

Hvis ja til nogen af dem: Hvilke banker kan anbefales (eller skal jeg holde mig væk fra)?

VH

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Et selskab som IVS skal altid have en erhvervskonto med nemKonto tilslutning. Hvad det koster er forskelligt - både fra bank til bank og afhængig af f.eks dit forhold til egen bank og evt sikkerhed uanset lån. Du kan ikke bruge en personlig konto i et selskab som jo netop ikke må han nogen sammenblanding med privat økonomien og som er en helt anden juridisk enhed

Husk også at selv i Holding skal du som aktiv ejer - uanset løn eller omsætning - have en lovpligtig arbejdsskadeforsikring (bod vist første gang 5000 - gentagelse 10.000) fra dag 1 - se evt http://johnhannover.blogspot.dk/2015/06/arbejdsskadeforsikring.html  (vil også omfatte jer alle i drift når det tilkommer - så der skal to til, eller begge CVR skal på police hvis du kan overtale dem til det

Husk også offentligejerregister - mange rammes af bod

Husk digital postkasse - da du eller slet ikke ser hvad det offentlige skriver (ex på mange der overser bod fra manglende ejerregister fordi den går i digital post)

Se evt meget mere om IVS i min e-bog og paper-back IVS i link som er letlæst med alle regler mm 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Betyder det at jeg skal betale for en personlig forsikring, en forsikring via holding og en via driftselskabet? Er det meget dyrt?

Fra Bramming
Tilmeldt 24. Jun 14
Indlæg ialt: 155
Fra  B-WEB Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Ansvarsforsikringerne koster ca. 1000-1300kr. pr. stk. pr. år. Det er i hvert fald hvad jeg giver for mine.

Dyrt, nej - træls, ja. :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

andrecl:

Betyder det at jeg skal betale for en personlig forsikring, en forsikring via holding og en via driftselskabet? Er det meget dyrt?

det er selskabet som skal tegne dem - du kan prøve om dit holding kan få et nyt drift CVR med på samtidigt men eller en i hver for ejere (og ansatte) og nok 1300 til 2000 kr for ejer som en standard - per selskab per år - eller samlet hvis du kan overtale forsikringen til at tage flere CVR med i samme police til f.eks. Holding

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Mon ikke man bare kan lave en skriftlig aftale om, at ALT administrativt arbejde i holdingselskabet er outsources til direktøren af driftsselskabet mod betaling.
At han så også er direktør i holdingselskabet, er vel i grunden irrelevant. 
Så behøver man ikke bøvle med forsikring i holdingselskabet.!?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

MrBW:

Mon ikke man bare kan lave en skriftlig aftale om, at ALT administrativt arbejde i holdingselskabet er outsources til direktøren af driftsselskabet mod betaling.
At han så også er direktør i holdingselskabet, er vel i grunden irrelevant. 
Så behøver man ikke bøvle med forsikring i holdingselskabet.!?

jo aftaler han og viser det med en betaling - at drift laver al adm kan han undlade - men mit gæt er at holding får forsikring med meget billigt hvis det er samme ejer (nogle gratis da man jo ikke kan arbejde mere end fuld tid) Det er nok mindre adm end at skulle fakturere og betale for arbejdet mellem selskaberne vil jeg tro - men jo - hvis al adm er outsourced beviseligt, til en revisor, online selskab eller eget drift mod betaling så er der ikke krav

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Dec 18
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er min erfaring at de fleste forsikringsselskaber gerne vil skrive holdingselskabet med på forsikringen uden at det koster ekstra. De ved godt at du i praksis ikke kommer til skade i holdingselskabet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :

AdamAftenbakke:

Det er min erfaring at de fleste forsikringsselskaber gerne vil skrive holdingselskabet med på forsikringen uden at det koster ekstra. De ved godt at du i praksis ikke kommer til skade i holdingselskabet.

enig - også fordi de normalt jo tager en heltidsdækning og man kan jo ikke være mere end heltids - mest besvær kan være hvis der er flere holding om et drift og dermed måske 3 personer involveret

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)