Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Krav om kreditnota?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Hørning
Tilmeldt 11. Oct 12
Indlæg ialt: 107
Fra  authentic.dk Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har handlet hos cdon.com og betalt med visakort.
Jeg har fortrudt købet og varen er returneret og jeg får mine penge tilbage.

Men cdon.com kan ikke sende mig en faktura, da jeg har betalt med kreditkort - og det har de tjekket med deres regnskabsafdeling.
Hvad jeg havde betalt med faktura, kunne jeg få en kreditnota, skriver de endvidere. Det giver ingen mening i mine ører.

Jeg har en bogført faktura, som jeg skal have krediteret i Dinero, men nu er jeg nødt til at vedlægge den originale faktura og så selv skrive "krediteret" på den, da jeg ingen kreditnota kan få fra cdon.com.

Jeg troede faktisk, at momsloven indeholdt krav om kreditnota, men der tager jeg fejl?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:58

Kenneth:
Jeg troede faktisk, at momsloven indeholdt krav om kreditnota, men der tager jeg fejl?

Prøv at henvise til momslovens § 52 A, stk, 5.

Fra Hørning
Tilmeldt 11. Oct 12
Fra  authentic.dk Skrevet kl. 10:01

Det er lige nøjagtig den paragraf og det stykke, jeg har henvist til, men cdon.com har skrevet til mig, at de ikke kan lave en kreditnota (og det var efter, jeg gjorde dem opmærksom på det).

Men er det et krav?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:05
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kenneth:
Men er det et krav?

Ja, Loven bruger ordet "skal".

Afhængig af hvor meget princip du vil jagte - så ville jeg selv blot hæfte deres afslag bagpå at udstede kreditnota bagpå den oprindelige faktura

Fra Hørning
Tilmeldt 11. Oct 12
Fra  authentic.dk Skrevet kl. 10:12

Whiskey:

Afhængig af hvor meget princip du vil jagte - så ville jeg selv blot hæfte deres afslag bagpå at udstede kreditnota bagpå den oprindelige faktura. 

Ja. Der er nok bare ikke meget at gøre, når de ikke vil. Så kan man da lære ikke at handle der som erhvervsdrivende en anden gang.
Jeg bruger kun elektroniske bilag, så jeg laver et bilag, hvor jeg indsætter deres afslag og henviser til den oprindelige faktura. Tak for svaret.

Mvh

Kenneth

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:31

Whiskey:
Afhængig af hvor meget princip du vil jagte - så ville jeg selv blot hæfte deres afslag bagpå at udstede kreditnota bagpå den oprindelige faktura. 
og du vil jo sammen med deres afslag kunne vise, at det fulde beløb er krediteret via netbank - så jeg ville også her springe over hvor hegnet er lavt

I virkeligheden skal du måske være glad over de nappede returen - for hvis du nu stod fast på det var B2B og der ikke direkte var fejl, så kunne du jo formentlig ikke bare returnere - det er jo typisk B2C

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hørning
Tilmeldt 11. Oct 12
Fra  authentic.dk Skrevet kl. 14:28

Ja, det bliver også den korte vej.

Det gælder for mange af de her større virksomheder, at deres setup er elendigt ift. små virksomheder. Er du et kæmpe firma, så kan du sagtens få særbehandling og mulighed for at få en kontaktperson, men hvis du er lille, så kan du handle online. De understøtter endda CVR-nr/firmanavn - og i så fald bør de også kunne håndhæve det.

Jeg er klar over, at der normalt ikke er fortrydelsesret på B2B-køb, men de bekræftede tidligt i processen, at jeg kunne fortryde.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)