Jeg ønsker starter mit eget, men har lidt svært ved finde ud af hvad det skulle være. Jeg har klar ide om , hvad jeg ikke ønsker at beskæftige mig med. Webshop er en nem måde at starte noget op på, men webshop tænder mig slet ikke.
Det kommer jo an på hvad du kan. Der er ikke meget ide i at foreslå dig at sidde i din kælder og lave printplader, eller anodisere aluminiumsstumper hvis du ikke har det fjerneste begreb om hvordan man gør.
Skulle jeg lave noget for mig selv (kun mig selv) og jeg havde 25.000.- kr til at starte for ville jeg tilbyde polering, glas - sandblæsning af dele til private, knalde en lille hjemmeside op. Der er et kæmpe marked for det i bilverdenen. Der er nogle få aktører men ikke nogen hvor det hele er samlet et sted. Og det er forholdsvist billigt at starte op, og man kan nemt bygge mere på. Ikke noget man bliver millionær på men jeg er overbevist om at man sagtens kan lave en god månedsløn på den måde. Det er omvendt hårdt arbejde og kræver nok 10-12 timers arbejdsdage af og til.
Hvis det er sådan det forholder sig vil jeg foreslå at du venter med at blive iværksætter til du finder noget du brænder for. Det er ikke for at forklejne dig men de fleste får altså den gode ide til en virksomhed før de finder ud af de vil være selvstændige. Det at blive selvstændig er egentlig blot et nødvendigt onde for at leve sin drøm ud i livet.
Som jeg ser det er der intet der fanger dig, intet du brænder for og du har overhovedet ingen ideer selv. Den eneste ide du har er at være iværksætter og det placerer desværre dig i den trælse "kasse" sammen med en masse andre unge iværksættere der gerne vil være iværksætter men ikke ved hvad det skal gå ud på og hvad produktet skal være. Det giver bare slet ingen mening overhovedet. Hvordan skal man kunne brænde for noget andre har foreslået. Det kan allerhøjest være en "god ide" og hvis ikke den gode idé er ens egen hvordan skal man så kunne stole på den 100% og være overbevist om at det er det eneste rigtige i verden at gøre.
Jeg vil foreslå dig at tage en uddannelse indenfor et område du har interesse i, se om der er en niche du kommer til at brænde for og så tage den derfra.