Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aktiekapital

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Jan 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino

Jeg skal bruge lidt hjælp. 

Hvis jeg etablerer et aktieselskab og indskyder 500.000 kr. som aktiekapital, hvilke muligheder har jeg så for at råde over aktiekapitalen bagefter?

Kan aktiekapital bruges til udvikling, marketing, løn, køb af udstyr etc? 

Og hvad sker der hvis værdierne i selskabet er 10.000 kr. ved regnskabsaflæggelsen? 

Kan aktiekapitalen bruges som selskabet har lyst til eller er der restriktioner? 

Tak. 

Tilmeldt 14. Jan 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:09

Kære Amino

Jeg skal bruge lidt hjælp. 

Hvis jeg etablerer et aktieselskab og indskyder 500.000 kr. som aktiekapital, hvilke muligheder har jeg så for at råde over aktiekapitalen bagefter?

Og hvad sker der hvis værdierne i selskabet er 10.000 kr. ved regnskabsaflæggelsen? 

Kan aktiekapitalen bruges som selskabet har lyst til eller er der restriktioner? 

Tak. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47171
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:36

allier der med en revisor men helt kort kan du efter stiftelsen disponere over kapitalen - dog hvis den falder til under halv kapital så skal du afholde genereralforsamling og protokolføre hvad ledelsen har tænkt sig for at kapitalen skal blive genetableret. Derudover kan peges på kapitalberedskabet som en faktor http://johnhannover.blogspot.dk/2014/02/kapitalberedskabIVS.html her vist for IVS men i princip samme - og risiko hvis du stifter gæld ud over et punkt hvor du må forvente at kunne betale alle hvert sit

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47171
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:45

du har spurgt om samme i anden tråd helt identisk

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 13:46

Frede82:

Hvis ellers du også (efter stiftelsen) kommer til at udgøre selskabets ledelse, og har kontrollen med bestyrelsen (sidder måske selv som formand).

I så fald er der mere eller mindre frie tøjler til at bruge kapitalen som du finder i selskabets interesse.

Frede82:

I det øjeblik du (som medlem af ledelsen) opdager at selskabet har tabt mere end halvdelen af sin kapital, har du pligt til at afholde en generalforsamling hvor du redegør for hvordan du ser kapitalen reetableret igen.

NB; selvom du er eneste aktionær skal GF afholdes alligevel, måske er det blot en formalitet men ikke destå mindre skal GF afholdes.

Derudover skal du være klar over tabet opgøres som tabt egenkapital. Dvs. der skal ikke vurderes efter hvor mange kontanter der er tilbage, men om egenkapitalen er halveret. 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)