Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal kunder have lov at debatere og kommentere varer?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Randers
Tilmeldt 23. Jan 07
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 01:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har flere gange overvejet at gøre det muligt for kunder at kommentere varer på hjemmesiden. Det vil give siden et mere web 2.0 / interaktivt / community præg men naturligvis give en betydelig risiko for at der jævnligt er nogen, der har kritiske kommentarer om deres produkter.

Hvad er jeres holdning til sådan en funktion? Det er aldrig rart at se sit produkt kritiseret men omvendt give det interaktive noget troværdighed hvis man lader sine produkter bedømme.

På www.eb.dk kan man kommentere artiklerne og læserne kritiserer konstant "journalistikken", artiklens vinkling osv., men da jeg selv har været inde og konstaterer det er jeg åbenbart ikke blevet skræmt væk. Men det er nok ikke overførbart.

Indtil videre har jeg dog bestemt mig for at lade være med at give folk den mulighed - hvad mener I?

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 10:44

Nu sælger du jo sikkert andre produkter end noget du selv producerer, men jeg synes stadig at man skulle kunne stå inde for det man sælger... og så må man også tage den kritik der kommer...

Jeg synes bestemt du skal åbne for muligheden, da det er noget som folk værdsætter er der... også selvom der er hård kritik, ofte ender de jo så bare med at købe et andet produkt på din side inden for samme type...

Man kan også se sådan på det, at det er bedre at holde kritikken på eget website, istedet for ude på andres blogs, medier og andre websites... 

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 11:47

Du skal overveje det meget nøje også skal du gøre op om du er villig til og indstillet på at nogle af dine produkter kommer til at modtage dårlig feedback / omtale hvilket vil påvirke salget af de produkter.

Hvis du er instillet på det og samtidig bidrager aktivt i debat/kommentarene og "giver noget af dig selv" så kan det betyde en mere loyal kundeskare hvor du knytter nogle bånd der nærmer sig noget community-agtigt - og det kan være ganske positivt, men vær klar over at der er en negativ side ved det og den skal man være villig til at acceptere.

Tilmeldt 9. Feb 06
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 16:14

Kritikken er jo kun et problem, hvis webshoppen ikke tager den til sig, og aktivt enten bekræfter eller afhjælper problemet.

På den måde kommer der jo en aktiv dialog igang mellem kunden og virksomheden, som gør virksomheden i stand til at få en føler på produktets kvalitet og pris, og desuden kan virksomheden spotte nye behov, som de ikke tidligere var klar over.

God fornøjelse og glædelig jul.

Martin 

Fra København
Tilmeldt 25. Aug 07
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 16:33

Så længe du kan stå inde for de ting du sælger, og kvaliteten er i orden kan brugerne/kunderne jo ikke kritisere sådanne ting som vel er de vigtigste for andre kunder.

At en kunde skriver at han ikke bryder sig om en given trøje eller toastmaskine i rød, betyder jo ikke at andre ikke gør.

Så længe din service og kvalitet er så høj at der ikke kan sættes fingre den, bør du ikke frygte noget. Som andre skriver vil det kun være positivt at få en dialog med kunderne omkring varerne hvis de synes der er noget galt med nogle af dem. Og det vil være overordenlig positivt hvis kunder der har købt produktet kan skrive en god lille 'anmeldelse' til kommende kunder. www.gadgets.dk er et godt eksempel på dette.

God jul. Søren

Endnu ikke iværksætter. Læser HA Almen på CBS, indtil ideen og modet kommer. Men så bliver jeg også selvstændig.

Tilmeldt 22. Feb 07
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 17:22

Hej Jesper

Jeg har selv lignende overvejelser, men indtil videre har jeg ikke gjort noget ved det. Min største anke er, at jeg tror utilfredse kunder har større behov for at sige deres mening end de tilfredse. F.eks. er der aldrig nogen der roser ren gøringsfolkene, men den ene dag i deres karriere de har glemt at støvsuge, skal det nok blive bemærket.

Men selvfølgelig handler det om, at svare på kritikken, hvis den skulle dukke op. Har du et fornuftigt svar, på et kritisk sprøgsmål eller på at en kunde fraråder andre at købe noget specifikt, tror jeg de fleste alm. og fornuftige kunder ser det positivt.

En anden ting er, at hvis ekstremt få bruger kommentar-funktionen, kan det godt sende det signal at du ingen kunder har. Da jeg tror mange vil sige manglende feedback = ingen kunder.

Mange store butikker har jo kommentar-funktion på deres side (f.eks. amazon), så helt skidt er det nok ikke.

/martin

Ferie i Grækenland til sommer? Overvej Sifnos - en autentisk og charmerende perle i Det Græske Øhav. Tjek denne rejseguide: Sifnosguide.dk

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9749
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:02

> største anke er, at jeg tror utilfredse kunder har større behov for at sige deres mening end de tilfredse

Jeg har arbejdet med brugergeneret indhold på komercielle sites i mange år, og hver gang er det lige præcis det du siger der er frygten, men HVER ENESTE gang viser det sig at være helt ubegrundet. De fleste er faktisk possitive.

Hvis folk ikke kan lide dine produkter eller din virksomhed skal de nok give udtryk for det - spørgsmålet er bare hvor.
Hvis du ikke lader dine kunder komme til orde hos dig, sker det bare andre steder, hvor du har meget mere sværere ved at overvåge det og reagere på det. Og så sker der som regel noget sjovt, når man lader folk komme til orde på dit eget site - dine mest loyale kunder, forsvarer kritikken for dig! Ja, det er sandt, ved at lade debatten foregår hos dig, sker der tit det, at de kunder som er glade for dine produkter og din virksomhed faktisk forsvarer det, når "brokkehoveder" kommer forbi. Det er da fantastisk! Dette sker i langt mindre grad, hvis du ikke lader brokkehoveder komme til orde - for så brokker de sig bare steder, hvor dine loyale kunder ikke kommer.

Jeg har som sagt arbejdet med det her på mange sites i mange år og jeg har endnu til gode at se et eneste eksempel hvor det var et skidt beslutning. Hver evig eneste gang har det ført langt mere godt end dårligt med sig.

Så min anbefaling er ubetinget at lade kunderne komme til orde og bruge de resurser det naturligvis koster at overvåge aktiviteterne og reagere på dem der hvor det er nødvendigt - præcis ligesom med alle andre sociale sites på nettet, som her på Amino.

Fra Skovlunde
Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 405
Skrevet kl. 00:02

Kære Jesperf!

Jeg har aldrig været i tvivl om at mine kunder skulle have den mulighed!

Hvorfor?

Fordi: Jeg går op i at have en så personlig kontakt som muligt med mine kunder og tilpasser så hvidt det er muligt altid smykkerne til den enkelte. Med andre ord ”Jeg leverer kvalitets varer og det kunderne ønsker og nurser dem så godt jeg kan”

Indtil den 20. oktober 2007 havde jeg kun modtaget anmeldelser med 5 stjerner.

Så … Indrømmet det gav et gib i mig da jeg fik en anmeldelse med kun 1 stjerne – det var dog ikke en utilfreds kunde, derimod et medlem der ikke kunne finde ud af at klikke det rigtige sted for at få vist en trailer (se her) og i stedet for at skrive til mig valgte at skrive på siden.

Som shop ejer, har jeg mulighed for at slette indlæget og tro mig – det var jeg meget fristet til – valgte dog i stedet at svare på kritikken og lade det stå. Det har jeg ikke fortrudt. Det giver siden liv, er ekstra info til de besøgende og det holder mig ærlig og oppe på dupperne!

Mit største problem er at langt de fleste af mine kunder skriver direkte til mig om deres begejstring for deres unikke håndlavede smykker og andre varer de har købt, frem for at skrive anmeldelser på hjemmesiden. Og en del får skrevet på de forkerte produkter, så tekst og foto ikke rigtig passer sammen. Det må jeg leve med indtil, jeg får ændret opsætning, så det bliver lettere for mine medlemmer at skrive anmeldelser.

Hvis du allerede nu modtager mails fra tilfredse eller utilfredse kunder, kan du jo lade det være et fingerpeg om, hvorvidt du skal åbne op for muligheden eller ej …

Derfor er mit svar ”Gør det – hvis du leverer ordentlige produkter – hvis ikke, så lad vær”

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)