Hej, |
Puuuu. Det er en grim en for arbejdsgiveren.
Funktionærloven foreskriver min. 8 timer ugentlig arbejde - og jeg kunne blive ved.
Du har potentielt et meget stort krav til gode.
Er du i en fagforening?
Hej, |
Puuuu. Det er en grim en for arbejdsgiveren. |
Jo du vil givet har ret til de 3 timer betalt - hvis det er det som du har haft hele tiden. De kan godt sige, du ikke behøver kommer og lade dig være hjemme - evt til rådighed hvis der er spørgsmål, men de kan ikke undlade at betale - ud fra det du beskriver - de 3 timer, forudsat din kontrakt siger timelønnet funktionær. Det vil man sagtens kunne være ansat som, uden 8 timer per uge - det ville ikke ha været et krav du havde ud fra 3 timer, eller under 8 timer - men det forhindrer ikke, at du så er på funktionær lignende betingelser - og at de skal overholde tilsvarende funktionærloven. Nu har du jo kun hørt fra en kollega, at du skal udgå af vagtplanen, og det er ret naturligt hvis de vil skære ned og du skal stoppe - bare de stadigt betaler dig Har du en fagforening kan du tage den der, men ellers ha lidt koldt vand i blodet indtil du ved, om de ikke rent faktisk er med på, at de skal betale for 3 timer som du har haft i en længere periode. Har du ikke fagforening, så hold en god dialog - og ender det med, at de rent faktisk vil lade dig gå på dagen og ikke betale 4 mdr a 3 timer, så må du skrive til dem, at du i din kontrakt er ansat som timelønnet funktionær, hvor du har ret til løn i opsigelsesperiode, uanset de ønsker dig i vagtplanen eller ikke, og først der - må du have fat i en advokat, hvis de nægter, hvad jeg måske tvivler lidt på. De 3 mdr tæller med i din ansættelsestid når du skal regne de 3 år der giver dig 4 mdr opsigelse venligst John Hannover |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com