Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kære arbejdsgiver (inden for detail branchen.) Hvad er du bange for? Tør du ikke at, tage nogen chancer? Hvad har du at miste?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jan 12
Indlæg ialt: 149
Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

(OPSLAG TAGET FRA FACEBOOK)

Kære arbejdsgiver (inden for detail branchen.)

Hvad er du bange for? 
Tør du ikke at, tage nogen chancer?
Hvad har du at miste? smile-humørikon

Dette er Sofie Steenberg Andersen, hun er som alle andre, hun kan det samme som alle andre og yder mere er Sofie en velklædt ung dame hvor det næsten er direkte umuligt for hende at få en læreplads af den simple årsag at Sofie er opereret, hvilke betyder at Sofie har kunstig hørelse.

I den forbindelse har hun lidt udfordringer med at udtale ord når hun taler, men Sofie kan sagtens høre og mundaflæse. Sofie har søgt læreplads som salgsassistent flere steder og modtager ikke andet end afslag.

Hvordan kan det være at en ung frisk pige på 21 år bliver ved med at få afslag til trods for hun kan arbejde flere steder i Danmark som f.eks i Vejle, Fredericia, Fyn, Sjælland, Lolland og Falster .Yder mere er Sofie som menneske en åben, glad samt ansvarsfuld ung dame. Jeg undre mig over om det kun er fordi hun har kunstig hørelse at hun bliver ved med at få afslag?

Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor der ikke er flere arbejdsgivere som tør tage chancen, om ikke andet give hende muligheden så i begge kan se forløbet lidt an i form af f.eks en kort praktik periode eller lign.

Jeg personligt kan se mange muligheder i hende og flere mennesker som Sofie der har de samme udfordringer. Den eneste årsag til jeg ikke kalder hende til samtale er fordi jeg ingen virksomhed har.

Hvorfor vil man ikke give Sofie en chance? Det kunne f.eks være bag en webshop ? Kan det virkelig passe at INGEN arbejdsgivere tør give hende en chance eller hvad handler det egentligt om ? Jeg forstår det virkelig ikke?

Sofie kunne f.eks varetage arbejdsopgaver på f.eks de sociale medier, instargram, facebook i form af markedsføring eller at blogge. Hun kunne yde kundesupport via mail, pakke varer, være på lageret, skrive produkt beskrivelser m.m. Det behøver man vel ikke at kunne tale ”ordentligt” for at varetage disse opgaver ? Eller gør man? 
- Kan det virkelig være rigtig, at mennesker med en eller anden form for handicap, dem bliver man ”bange” for. ”Åh nej, sådan et menneske kan man ikke have ansat i virksomheden, det må nogen andre tage sig af” ?

HVORFOR tør du ikke, at ansætte en som har lidt andre udfordringer end de mennesker man ”normalt” ville ansætte? -Jeg kan virkelig ikke se hvad man er bange for, bare fordi man ikke ”fungere som alle andre” grundet et fysisk” handicap” som man oven i købet ikke selv er skyld i.

Handler det i virkeligheden om at man TROR at det er nemmere at ansætte en medarbejder der ikke har nogen udfordringer? Hvorfor skulle Sofie ikke kunne arbejde på lige fod med alle andre? Jeg er i den overbevisning at en pige som Sofie der i forvejen er ekstra udfordret med at komme til en jobsamtale vil sætte ekstra stor pris på en samtale samt er villig til at yde en ekstra stor indsats netop fordi en pige som Sofie ved at hun er ekstra udfordret med i det hele taget bare et opnå en ganske alm. Jobsamtale af den eneste årsag at hun ikke taler på samme måde som alle andre.

Hvis nu der var flere arbejdsgivere som turde give det en chance ville det både styrke samfundsøkonomien og selvværdet hos den enkelte, hvis flere med en form for handicap kom i arbejde.

Jeg er sten sikker på at Sofie ville have en del nemmere ved at blive kaldt til samtale hvis ikke hun gjorde opmærksom på hendes ”handicap” i hendes ansøgning og den tanke synes jeg faktisk er skræmmende at det umildbart virker til at der ikke er ”plads” til et menneske på en arbejdsplads med et mindre handicap som ikke kræver nogen ekstra speciale faciletter for at kunne gå på arbejde.

Jeg synes det er enorm tankevækkende at I 2014 var kun 43 procent af personer med handicap i job, mens tallet for personer UDEN handicap var 77 procent og at Danmark halter langt bagefter lande som Sverige og Luxembourg. Således er Danmark det land i EU, der har den fjerdestørste forskel på beskæftigelse mellem mennesker med og uden handicap.
(Kilde (https://muskelsvindfonden.dk/…/faa-mennesker-med-handicap-…/)

Jeg håber i vil hjælpe med at DELE odette opslag så der er flere både med fysisk og psykiske handicap som kan komme i job og dette opslag forhåbentligt kan medvirke til at Sofie kan komme i betragtning til en læreplads, da Sofie er meget mere end ”bare” en pige der kæmper lidt med sproget grundet hendes kunstige hørelse og hvem ved om du en dag for behov for en der kan mundaflæse dine kunder der taler om at de mangler noget eller ikke er som det skal være så kan Sofie fortælle dig ved at mundaflæse og evt. nå at reagere inden de evt. brokker sig, på den måde kan du også komme dine kunder i forkøbet;). På forhånd tak for din tid og fordi du nåede at læse hertil

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er synd for Sofie.

Lige så synd som for os, som har passeret de 50 år, og åbenbart ikke kan bruges mere!

Tilmeldt 18. Jan 12
Indlæg ialt: 149
Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Men du fik da i det mindste en chance da du startede :) ?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

S.Laursen:
Jeg synes det er enorm tankevækkende at I 2014 var kun 43 procent af personer med handicap i job, mens tallet for personer UDEN handicap var 77 procent og at Danmark halter

Måske du lige skulle sætte dig lidt ind i tingene. I Danmark er handicappede på arbejdsmarkedet enormt godt beskyttet, hvilket gør meget vanskeligt for en arbejdsgiver at fyre dem uden at få en stor erstaningssag på halsen!  Hvilken arbejdsgiver gider løbe den risiko.  

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)