Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Portoudlæg - Særlig ordning med portogebyrer uden moms ophæves pr. 1. august 2016

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Aug 14
Indlæg ialt: 360
Fra  Advokatkontoret Rikke Wagenblast Sørensen Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Skat har til hensigt at ophæve den særlige ordning med portoudlæg med virkning fra den 1. august 2016. Dvs. sælgere skal herefter altid opkræve moms også af portodelen - hvilket selvsagt på godt jysk er træls for forbrugere og virksomheder, som ikke har momsfradragsret for ydelsen.

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Ville man ikke også få det med dem nye lov. ?

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Lykkebjerg:

Ville man ikke også få det med dem nye lov. ?

ikke helt med - men idag kan man købe porto for 40 kr uden moms og sælge til forbruger for 40 kr - ingen moms ved brug af udlægsordningen

Fremover - købe porto uden moms for 40 og sælge til forbruger - men nu MED moms =50 kr

Derved er varen nu 10 kroner dyrere for den private forbruger fra den nye lov.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

OK John

Sådan havde jeg ikke forstået det. Da jeg læste det et andet sted.

Troede at man fra efter tiden betalte 40 kr til post dk - moms = 32 kr.

og til kunden 40 kr. incl.moms

Så forstår jeg ikke helt hvorfor at post dk selv har spurt om at få lavet reglerne om. Som jeg også læste i en anden tråd.

Hvad er det de får ud af det. ?

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Fremover - købe porto uden moms for 40 og sælge til forbruger - men nu MED moms =50 kr

Køber jeg porto for 40 kr, sælger jeg den også for 40 kr, uden at tjene noget på det. Sådan har jeg altid gjort. Skal jeg fremover, når jeg køber porto af Post Danmark, og sælger det igen, så pålægge portoen moms ? Eller kan jeg i mit tilfælde, fortsætte som jeg plejer ?

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

KS71:

Køber jeg porto for 40 kr, sælger jeg den også for 40 kr, uden at tjene noget på det. Sådan har jeg altid gjort. Skal jeg fremover, når jeg køber porto af Post Danmark, og sælger det igen, så pålægge portoen moms ? Eller kan jeg i mit tilfælde, fortsætte som jeg plejer ?

Styresignalet er stadigvæk i høring, så afvent lige til det er endelig vedtaget.

 

Men ja du skal tillægge salgsmomssalg af porto/fragt, med mindre du kan leve op til reglerne i "udlægsordningen" (dvs. udgiften skal være indkøbt i kundens navn og afregnet til præcis samme beløb)

I den nuværende ordning, som kun indbefatter porto, er det tilladt at handle i eget navn og køre et samlet perioderegnskab for porto hvor du kun betaler salgsmoms af et overskud på den konto.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

KS71:

Cookie - John Hannover:
Fremover - købe porto uden moms for 40 og sælge til forbruger - men nu MED moms =50 kr

Køber jeg porto for 40 kr, sælger jeg den også for 40 kr, uden at tjene noget på det. Sådan har jeg altid gjort. Skal jeg fremover, når jeg køber porto af Post Danmark, og sælger det igen, så pålægge portoen moms ? Eller kan jeg i mit tilfælde, fortsætte som jeg plejer ?

- Kim -

ja hvis det vedtages ( og det gør langt flest af disse ting der sendes i høring - sikkert mod dansk handels ønske) så skal du fremover lægge porto på alt - også din egen porto udgift - så 40 kr porto gør dig 10 kr dyrere med slut privat kunden -når hvis det er vedtaget

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Øv! A-brev har jo ellers lige fået et ordentligt spark op af. Nu koster det kunden endnu mere pga momsen skal yderligere oven i.

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Postdanmark gør pt alt, hvad de kan, for at slå brevene ihjel, og få folk til at benytte deres pakkeservice...

Lidt komisk, men breve må virkelig være en elendig forretning, siden de gør dette...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Aug 14
Indlæg ialt: 360
Fra  Advokatkontoret Rikke Wagenblast Sørensen Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Det er ikke postdanmark, som ønsker reglerne ændret. Tværtimod. Ændringen af reglerne er nemlig til fordel for øvrige pakketransportører, hvis ydelser er momspligtige ctr. postdanmarks porto

Det er Skat, som har meldt et forslag ud om ændring af reglerne pr. 1. august. Se baggrunden herfor her http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2185991&vId=0.

Da mange herinde handler med forbrugere og bruger udlægsordningen, så er denne information relevant. De skal måske allerede nu til at overveje, om de skal finde en anden transport end postdanmark efter den 1. august. Ligesom de jo op til den 1. august skal have korrigeret priserne på deres hjemmeside, hvis de ikke selv vil bære udgiften af momsen af transporten.  

For forbrugeren betyder det dyrere varer - Det er dog næppe så stor en post, til at man kan bruge det til at lokke forbrugerne til at bruge ekstra penge før den 1. august 2016.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)