Hej Amino. Jeg har læst en del omkring sponsoraftaler på nettet, og kan konkludere, at der vel skal en rigtig kontrakt til (korrekt?), og jeg herefter skal have godkendelse og underskrift fra fodboldklubbens formand på kontrakten.
|
Hej
Jeg har selv været Formand for en fodbolklub indtil for 2 uger siden hvor jeg trak mig og har været igennem denne mølle før.
Mener ikke at det er nødvendigt mht. kontrakt medmindre at i ønsker at få jeres aftale på plads skriftligt, dog er det nødvendigt mht. når udbetalingen skal ske fra jeres sponsor at jeres klub laver en "faktura" det hedder noget andet når det er i forbindelse med en sponsor udbetaling, navnet kan jeg ikke lige huske :)
Men den skal sættes op fuldstændigt som en faktura, og sendes til sponsoren som så vil indgå "fakturaen" i hans regnskaber, han kan ikke fratrække moms, det fulde beløb fratrækkes kun skat.
Jeres aftale er allerede sat op lovligt, han udbetaler en sponsorat og han får noget tilbage i form af reklame samt mulig besøg på hans diskotek, efter han modtager "fakturaen" skal han blot sende pengene til klubbens konto, og i vil så kunne udbetale pengene til div. udgifter og selvfølgelig bogføre og gemme regninger for hvad i har brugt sponsoraterne på, skulle skat en dag finde på at chekke ham og beder jer om at udlevere bilag.
Mvh. Caleb